TV3 ha tornat a imposar-se com la televisió preferida per l'audiència a Catalunya, tot i baixar una dècima, passant del 12% registrat els mesos de març i abril, a l'11,9% d'aquest passat mes de maig. No obstant això, la televisió pública catalana es manté líder per novè mes consecutiu, amb una còmoda distància respecte als seus dos principals perseguidors: Telecinco (11,3%) i Antena 3 (10,8%). La 1 ocupa el quart lloc del rànquing, amb una quota del 7,6%, mentre Cuatro i La Sexta es mantenen empatades en cinquè i sisè lloc respectivament, amb un 6,9%.

Els informatius de TV3 continuen sent els preferits de l'audiència catalana i aquest mes de maig, dels 31 dies del mes, han liderat l'audiència en 24 ocasions. El TN migdia ho ha estat en onze ocasions i el TN vespre, en vuit. El TN cap de setmana vespre també ha estat líder del dia en 5 ocasions. A més, tres espais esportius han liderat l'audiència del dia: la pròrroga de la final de Copa, la festa de celebració dels títols del?Barça, El doblet, i l'eliminatòria de Champions entre el Bayern i el Madrid. En aquesta llista també s'hi afegeix el programa Polònia, el més vist en una ocasió.

Telecinco es manté líder

En l'àmbit estatal, Telecinco segueix sent el líder intractable. La cadena de Mediaset España suma 21 mesos consecutius com a líder d'audiència amb un 15,1% de quota de pantalla, seguit d'Antena 3, amb un 13,4% i de La 1, amb un 10,2%. Segons l'informe mensual de Barlovento Comunicación, amb dades de Kantar Media, el consum mitjà de televisió durant el maig ha estat de 231 minuts, 5 menys que el mes anterior i el mateix que el maig de l'any passat.