L'any 2016 el gegant tecnològic japonès Sony presentava la seva plataforma de realitat virtual per a entreteniment PlayStation VR. La PS VR, el preu de llançament de la qual va ser de 400 ?, va arribar acompanyada d'una més que breu biblioteca de títols que, en la seva majoria, eren més una experiència que un videojoc. Aquell tímid llançament quant a continguts feia presagiar un fracàs sonor per a l'ambiciosa plataforma de Sony, que prometia canviar la forma en la qual es juga amb videojocs. A més, altres sistemes com els de Oculus -ara en propietat de Facebook- o HTC Viu pintaven d'un negre intens el futur de les PS VR. Però molts es van equivocar. Molts ens equivoquem.

El passat mes de juliol, Sony va anunciar que ja s'havia superat la barrera dels tres milions d'unitats venudes. Per si això fos poc, els videojocs venuts per a aquesta plataforma es quedaven en gairebé 22 milions de còpies. Uns nombres astronòmics per al sector que suposen la sorprenent xifra de més de 7 jocs sistemàticament venuts. I tot en 21 mesos.

En aquests dies es compleixen dos anys des que la plataforma va ser llançada a tot el món, i la clau de l'èxit la podem trobar, sens dubte, en la proliferació de títols de gran qualitat que han acompanyat el sistema i la implicació de grans estudis, com Bethesda, Bandai Namco o Activision Blizzard.

I les vendes aniran a més. Segons un estudi del portal Statista, el passat any es van vendre a tot el món 3,7 milions de dispositius de realitat virtual, entre PlayStation -1,7 milions-, Oculus -0,7 milions-, HTC Viu -0,5 milions-, Microsoft -0,3 milions- i altres marques -0,5 milions-. Les previsions apunten al fet que aquest any acabarà amb unes vendes globals entre totes les plataformes de 4,65 milions d'unitats.

Però la pregunta del milió és la de sempre: mereix la pena la inversió? Sí. I mil vegades sí. Gaudir d'un videojoc en realitat virtual és una experiència única i irrepetible. Això sí, al principi costa acostumar-s'hi, però quan ho has fet, és una cosa indescriptible.