La cap de llista del PSC per Girona, Montse Palma, va manifestar dos dies abans de les eleccions generals del 9 de març de 2008 que "en un termini de tres o quatre anys el desdoblament de la N-II serà una realitat". Ja ha passat un any i mig. Aquest estiu, el subdelegat del Govern, Francesc Francisco-Busquets, va vaticinar que la N-II estaria desdoblada en sis anys. Els enganyen a ells o ells enganyen als ciutadans? Un any més, el Govern central, al qual representen, s'ha encarregat de desmentir-los marginant el desdoblament d'aquesta artèria vital en l'elaboració dels Pressupostos. I no només la N-II, sinó la totalitat de projectes viaris de les comarques gironines. Les restriccions pressupostàries són raonables en plena crisi econòmica, però la N-II també ha estat discriminada els anys de bonança. L'editorial del Diari de Girona sobre els Pressupostos de 2008 els qualificava de "decebedors". El que dèiem aleshores ho podem repetir ara: "El Ministeri de Foment ha tornat a arraconar projecets imprescindibles des de fa anys com el desdoblament de la N-II o l'autovia entre Besalú i Figueres". L'anàlisi sobre els Pressupostos de 2007 no va ser gaire diferent: "Gat per llebre en les inversions", va titular Diari de Girona. És d'una incongruència total que el Govern espanyol s'hagi gastat enguany milions d'euros en obres menors en l'anomenat Pla Zapatero, algunes de les quals ni estaven previstes pels Ajuntaments, i en canvi continuiï sense invertir en aquelles que són necessàries i que poden aportar valor afegit a la societat. Des de fa anys, les inversions a les comarques gironines queden maquillades pel Tren d'Alta Velocitat (TAV). És una obra important i que no podem menystenir, però els gironins acostumen a desplaçar-se diàriament per carretera o en els trens regionals. I ni les carreteres estan en condicions, ni els trens donen el servei adequat.