La Generalitat ha decidit, finalment, oferir a Ryanair 7,5 milions d'euros anuals per operar a l'aeroport de Girona més un plus si supera els quatre milions de passatgers. També ofereix terrenys per construir un hotel o la creació d'una escola de personal de cabina o un hangar, a més de comprometre's a rebaixar les taxes quan l'Executiu català participi en la gestió de l'aeroport. En definitiva, la proposta és similar, econòmicament parlant, a la que havia pactat el tripartit en el preacord que l'actual govern va decidir incomplir el passat 15 de febrer i que va derivar en la supressió de gairebé la meitat dels vols. La pregunta què cal formular-se és per què llavors no i ara sí? Algú assumirà la responsabilitat d'haver perdut nombrosos vols i passatgers durant la temporada d'estiu? Per què aleshores Ryanair feia "xantatge" i ara no? O perquè fa quatre mesos les formes de Ryanair no eren "maneres de parlar amb el govern de Catalunya" i ara sí? De moment, encara es desconeix si la companyia irlandesa acceptarà la proposta de la Generalitat, però, al marge dels errors i del temps perdut, cal valorar com a positiu que el Govern català hagi decidit assumir la música i quasi tota la lletra del preacord al qual havia arribat el tripartit amb el coneixement de CiU. Diari de Girona ha defensat des del primer dia, a vegades quasi en solitari, la importància de mantenir els vols de Ryanair, entre altres coses pel que sostenen experts en turisme com José Antonio Donaire. El director d'Insetur va manifestar el passat 20 de febrer al nostre diari el següent: "Ni Girona ni la seva àrea d'influència es poden permetre la desaparició de l'aeroport (...) Els vols de baix cost no porten un turisme de baix cost; la realitat és exactament la contrària (...) L'aeroport de Girona ha jugat un paper molt rellevant en la crisi durant els anys 2008 i 2009". El focus no cal posar-lo en els 7,5 milions anuals, sinó en l'activitat econòmica que genera tenir a casa un aeroport connectat amb els principals països europeus. Hi ha subvencions improductives i n'hi ha d'altres, com la de Ryanair, que són una inversió.