Mentre Spanair llangueix amb injeccions de diner públic, Vueling ha anunciat una inversió de 325 milions d'euros a l'aeroport de Barcelona per incorporar cinc nous avions a la seva flota que permetin incrementar la seva activitat aquest estiu fins a oferir 70 rutes. Tot això, sense necessitat de subvencions. Vueling, encara que alguns ho vulguin ignorar, és una aerolínia catalana, amb seu a Barcelona. Ja sé que a una companyia fundada per José Manuel Lara, que ara té Josep Piqué de president i un dels accionistes de la qual és Iberia, li falta el pedigrí que exigeix la Catalunya oficial; o sigui el que sí li atorguen a Spanair, encara que perdi diners a cabassos a costa de tots els catalans. A Catalunya, és freqüent que els governs de la Generalitat -mani qui mani- afavoreixin amb diners públics les empreses insostenibles i penalitzin les que són rigoroses i solvents. Passa en el sector que millor conec, el dels mitjans de comunicació, i també en el de l'aviació. La Catalunya oficial sempre ha vist Vueling com una empresa aliena al país, malgrat els viatgers que porta a Barcelona, els llocs de treball que crea i els impostos que deixa per contribuir a les nostres balances fiscals.