El president de l'Associació de Botiguers de Blanes Centre, Lluís Pascual, va destacar en l'acte de presentació de la iniciativa que cal "imaginació, esforç, implicació i unitat. I aquí hi sumem tots". D'això, precisament, és del que es tracta en aquests moments d'incertesa, de confusió i de tants temors. Cal reinventar-se i cercar noves vies per generar activitat econòmica i alçar els ànims decaiguts. En el cas dels municipis, la promoció passa per buscar idees imaginatives de poc cost i amb previsió d'obtenir un alt valor afegit. En definitiva, innovar. Aquest és el propòsit del Blanes 12, com abans ho va ser el Girona 10 i també el Festival Internacional del Circ de Figueres. El Girona 10 va ser un bon experiment en el qual van participar hotels, restaurants, bars, establiments comercials i museus de la ciutat. A Figueres, el Festival Internacional del Circ, que va néixer amb el propòsit de presentar en cada edició les millors atraccions dels circs europeus, va suposar també una gran mobilització de ciutadans i una excel·lent promoció de la ciutat a l'exterior. A més, va servir per demostrar que el castell de Sant Ferran, que arrossega la llegenda de bella inútil, pot oferir un gran servei a Figueres. Blanes 12, una iniciativa de l'Associació de Botiguers de Blanes centre amb el suport de l'Ajuntament, neix amb aquests propòsits en un cap de setmana d'inici de la temporada estiuenca. Fins a 150 establiments de la ciutat selvatana participaran en aquesta iniciativa promocional amb allotjaments i menús a 12 euros i descomptes en les botigues del 12%. Els impulsors del "Girona 10" ja van anunciar que la campanya es repetiria, la continuïtat del Festival del Circ de Figueres també està garantida; ara falta que el Blanes 12 també sigui un èxit i que altres municipies, amb iniciatives similars o innovadores, busquin vies per compensar els efectes de la crisi econòmica.