La pornografia legal mou uns 50.000 milions d'euros a l'any. Gràcies a la tecnologia digital, el nombre d'usuaris d'aquest entreteniment s'incrementa any rere any. També ha influït en aquest augment el fet que cada vegada hi hagi més públic femení interessat en els productes i serveis d'aquesta indústria. I això que hi ha un estudi que indica que la mitjana de temps que els espectadors miren les pel·lícules centrades en aquest tipus de continguts no supera el quart d'hora. En canvi, en una altra investigació universitària s'assenyala que tant els homes com les dones pensen entre deu i vint vegades al dia en el sexe. El potencial econòmic del porno, per tant, és indiscutible. No obstant, persisteix la resistència a admetre'n la influència en un model força destacat a Internet i als dispositius mòbils. Nombroses estratègies i accions concebudes per captar clients o mantenir-ne l'atenció es basen en allò que fa anys que duen a terme els professionals de l'erotisme: postposar els desenllaços de les històries per enganxar els consumidors, oferir material de franc primer i després introduir l'obligació de pagar, recomanar continguts anàlegs i un llarg etcètera al qual no són alienes les escoles de negocis.