01 de abril de 2014
01.04.2014

Especialització turística

01.04.2014 | 00:00

Les raons per les quals una persona, una família, una parella o un grup d'amics trien una destinació turística sempre són moltes i molt diverses. Hi juguen un paper important factors com el pressupost, la garantia de sol i la qualitat de les platges, la categoria dels allotjaments, l'oferta d'esplai, l'entreteniment cultural i gastronòmic, la diversitat dels esports que s'hi poden practicar, etc. Una altra certesa és que una societat cada cop més informada també és cada vegada més capaç de triar la seva destinació en funció dels seus interessos específics. És per això que els experts parlen de la necessitat d'acotar, d'especialitzar al màxim l'oferta. Segurament tenen raó perquè no sembla lògic que un grup de col·legues amb ganes de "marxa" vinguin a passar una setmana de vacances a Roses, que una família amb tres criatures i ganes de jugar a la sorra i de fer amics se'n vagi a Cadaqués o que una parella neohippie a la recerca d'un lloc pintoresc i romàntic acabin a Platja d'Aro. A l'era d'Internet, amb prou feines queden viatgers amb ganes de deixar-se sorprendre i el més normal és aquell que s'ho sap tot o gairebé tot sobre el lloc que ha triat per passar les seves vacances. Les fonts d'informació són infinites, des de webs publicitàries a recomanacions d'algun blogger, webcams instal·lades arreu de les destinacions, el Google Street View, Facebook i un nombre pràcticament il·limitat de fòrums en els quals altres visitants comparteixen les seves experiències.

El que ja no sembla tan raonable és l'especialització turística per nacionalitats, com acaba de demostrar la crisi política de Crimea que, amb la devaluació de més d'un 20% del ruble, que podria provocar un important descens del turisme rus que afectarà sobretot aquelles destinacions que s'havien orientat cap a aquell "mercat".

En aquest mateix context cal aplaudir una iniciativa d'un grup d'emprenedors que representen el 90% de les places hoteleres a Roses i que ha estat capaç d'organitzar un servei de trànsfer per als seus clients, des de l'estació de l'AVE a Figueres fins a les portes dels seus establiments. Però la informació també aporta una dada preocupant: segons Miquel Gotanegra, president de l'estació Nàutica de Roses, el 60% de la clientela turística rosinca és francesa i si bé és important cuidar-la, també ho és incentivar mercats alternatius del centre i nord d'Europa per disminuir una dependència que pot acabar donant ensurts quan el senyor Hollande hagi trobat la manera d'evitar la fugida de capital (negre) cap al nostre país o quan les erràtiques decisions dels nostres polítics ens hagin deixat amb un nivell de preus fora de l'abast d'aquella distingida clientela.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook