Un viatge de feina m'ha permès retrobar-me aquest agost amb un antic conegut que, en pocs anys, ha demostrat tenir tant d'olfacte com talent per als negocis. O sigui, com suposadament s'ha de dir ara, és un jove emprenedor d'èxit.

Fa dues temporades, conscient de l'onada de personatges superfamosos que anaven a triar l'illa d'Eivissa per passar una part de les seves vacances, va aplicar al seu local nocturn una estratègia que ja havia provat prèviament a Marbella, on va ser capaç de reflotar un bar de copes en tres mesos.

Vostès deuen estar desitjant saber de quina mesura es tracta, oi? Doncs és molt fàcil: va triplicar el preu de les consumicions que s'hi servien. Res més. En sentir-lo, li vaig preguntar si es podria traslladar aquesta acció a àrees com la Costa Brava. Però malauradament em va respondre que, malgrat el recent boom del turisme rus, no.

A parer seu, els barcelonins que estiuegen al litoral gironí -la majoria dels visitants, quantitativament parlant- són massa prop de casa seva per abandonar-se d'aquesta manera a l'Empordà o a la Selva.