El 19 de febrer, Roses oferirà una audició de peces clàssiques al seu teatre. Christoph Rahn i Santi Escura hi interpretaran, entre d´altres, obres de Josep Cervera Bret.

Mantenir viva la flama artística de Cervera, l´anomenat bruixot del contrabaix, és una activitat saludable i necessària. El músic rosinc, de fet, encaixaria força bé dins la categoria d´homenots tipificada per Josep Pla, perquè va ser un dels molts heterodoxos que van florir a l´Empordà en el tombant del segle XIX. Fixeu-vos-hi: Cervera tocava amb la Cobla Antiga Pep de Figueres, componia obres de tota mena, estudiava l´esperanto i practicava la hipnosi i el magnetisme amb amics, coneguts i saludats.

Segons els entesos, la seva gran contribució creativa van ser els temes musicals on el contrabaix protagonitza uns solos extraordinaris. Això, en el seu moment, es considerava una extravagància absoluta, però el rosinc, aliè a les convencions, va anar fent i, sense pretendre-ho, es va convertir en el segon compositor europeu per a contrabaix més prolífic del segle XX.

Aquest gruix d´obres, nascudes entre 1907 i 1960, han anat despertant l´interès de músics d´arreu del món. El contrabaixista Leon Bosch i la pianista Sung-Suk Kang, per exemple, van gravar el 2014 un disc amb deu obres de Cervera. I altres intèrprets, com Antonio Romero Cienfuegos, també l´han inclòs en concerts i enregistraments.

La vetllada de Roses, doncs, també servirà per refermar la universalitat d´aquest autor ultralocal, que, potser, no va rebre prou atenció dels seus contemporanis.