La nit del passat dia 7, una vegada més, un conductor va fugir després d´arrossegar una motorista al llarg de 150 metres a l´autovia A-2, al terme municipal de Sils. Sortosament, la noia va resultar gairebé il·lesa i al cap de tres dies explicava els fets a Diari de Girona: «Va durar uns segons una mica llargs i finalment em vaig quedar estirada de cap per avall al mig de la carretera», narrava en una emotiva carta. La fortuna també va voler que en aquells moments no circulés un altre cotxe que l´hauria pogut envestir. Els Mossos van detenir el conductor fugit al cap de cinc dies gràcies a una trucada que proporcionava suficients detalls. Era un veí de Banyoles, de 30 anys, que va quedar en llibertat acusat d´un delicte d´omissió del deure de socors, un delicte de conducció temerària i per originar un greu risc per a la circulació. Poca cosa pel que va passar i, sobretot, pel que hauria pogut passar. Com que la motorista només va patir lesions lleus, és molt probable que la condemna sigui lleu. Ho decidirà un jutge. En aquest sentit, paga la pena recordar la campanya que un mosso d´esquadra va engegar a les xarxes socials en què demanava als partits polítics representats al Parlament de Catalunya que treballin per posar penes més altes per a aquells que fugen després de provocar un accident de trànsit o participar-hi. Segons l´agent impulsor de la campanya «fugir del lloc de l´accident, estant-hi implicat, sense facilitar les dades a la resta de persones implicades i als agents de l´autoritat» està penat amb 200 euros. Una presa de pèl. Malgrat que els accidents de trànsit són una de les principals causes de mortalitat i de lesiones greus irreversibles, amb la reforma del Codi Penal de 26 de març de 2015 es van eliminar les imprudències lleus amb resultat de mort i de lesions causades per vehicles de motor de la regulació penal. Això suposa un greu perjudici per a les víctimes dels accidents de trànsit. Mentre que no hi ha condemna per a l´autor d´una falta lleu de lesions, en desaparèixer la sanció penal, la víctima o perjudicat es veu obligat a acudir a la via civil per reclamar els seus danys materials i personals, fet que implica el pagament d´unes despeses que no existien en el procediment penal. Durant uns anys, mesures com els controls d´alcoholèmia o el carnet per punts van provocar una reducció del nombre de morts i víctimes d´accidents de trànsit. Ara, hem entrat en una fase de laxitud. I no podem mirar cap a un altre costat quan l´any passat les comarques gironines van registrar 49 víctimes mortals d´accident de trànsit, amb un increment del 14% respecte a l´any anterior.