Tots els estaments empresarials i la societat civil en general -és a dir, els ciutadans- han demostrat en diverses ocasions que estan a favor de la construcció del corredor mediterrani. Fa molts anys que es parla d'aquesta infraestructura i de com millorar la connectivitat amb Europa. Cap de les administracions de Madrid ha tingut la voluntat política de tirar endavant el corredor simplement per una actitud centralista. Madrid no és la porta d'entrada a Europa, tot i que s'ho creuen. En tot cas ho serà Irun, la Jonquera o Portbou, però aquesta voluntat centralista i jacobina ha fet que durant dècades ningú hagi fet un pas endavant per executar el corredor mediterrani. Mentrestant, a Europa s'ho miren amb incredulitat i no entenen que no construir una via d'aquestes característiques sigui simplement per una lluita política o territorial. Mentrestant, a les comarques gironines les empreses fan bé la seva feina i s'han espavilat per si soles per poder portar els seus productes a l'exterior. Les xifres ho diuen tot: l'any passat les exportacions gironines van constituir un rècord i van crèixer un 2,4%. I ho han fet sense tenir fet el corredor mediterrani que està clar que podria fer augmentar més la capacitat exportadora de l'economia gironina. Una vegada més qui ha tirat del carro dels bous és la societat.