El 29 de juny, van trobar Steve Ditko mort a casa seva. Tenia 90 anys. El dibuixant de Spider-Man sempre s'havia mantingut lluny dels fotògrafs i les estridències publicitàries. Tant que, en un excés de zel, solien equiparar-lo a J.D. Salinger, Neil Gaiman, Alan Moore.

La feina de Ditko sempre ha quedat relegada rere els èxits de Lee i Kirby. És clar que l'artista tampoc no havia treballat gaire temps a la Marvel. Va tocar el dos en el millor moment de la seva carrera: quan feia quatre anys que dibuixava, paginava i paria les trames de l'increïble home aranya. Segons sembla, se'n va anar emprenyadíssim quan Stan Lee li va imposar la identitat secreta de Green Goblin.

Al marge de les pàgines aràcnides, Ditko va abocar tot el seu món personal a les aventures del Dr. Strange. Els viatges astrals del mag a través de paisatges onírics, ambients psicodèlics i dimensions alienígenes eren un cant a l'abstracció i els llenguatges de l'art modern. Ditko va saber transmetre aquesta sensibilitat des de les vinyetes, igual que, a principis de segle, Winsor McCay i George Herriman havien dut als còmics les poètiques del surrealisme i el dadaisme.

Ditko va fer un retorn breu a la Marvel, als anys noranta. De retruc, hi va dissenyar una superheroïna molt secundària, anomenada Squirrel Girl; després d'aparèixer en un volum recopilatori, va quedar oblidada durant una dècada. Però ara mateix, la noieta competeix en fama i lectors amb els grans personatges de l'editorial. Ditko, que s'havia vist obligat a finançar alguns dels seus últims projectes amb Kickstarter, devia contemplar aquest ascens inesperat amb sornegueria.