L'abast de la transformació desencadenada per la intel·ligència artificial i l'aprenentatge automàtic serà tan profund com el que, en el seu moment, van produir internet i la mobilitat. No hi ha cap expert en la quarta revolució industrial (o indústria 4.0) que ho posi en dubte.

Així, la previsió és que, en una dotzena de cursos, gairebé la meitat dels beneficis de múltiples activitats es derivin de l'aplicació comercial de l'anomenat machine learning a la millora dels productes, l'ampliació de la seva gamma, la personalització dels serveis i el màrqueting, etc.

No obstant això, una enquesta internacional distribuïda recentment entre més de 200 professionals de referència ha servit per demostrar que el 40% de les empreses encara no compta amb professionals que puguin extreure el màxim profit d'aquests avenços. El mateix volum de participants en l'estudi ha indicat que les seves organitzacions s'estan esforçant per incorporar aquests mètodes i tecnologies.

Per aquestes raons, el mercat de la intel·ligència artificial i les seves varietats passarà dels 900 milions d'euros als 8.000 milions entre els anys 2016 i 2022. El negoci en aquest terreny, doncs, es multiplicarà pràcticament per nou, principalment en l'administració, l'energia, la salut, la recerca, la fabricació de productes o les vendes.