Salt fa «l'agost» amb les multes

David Forcada SALT

De tots és sabut que Salt va decidir corregir la seva mala gestió econòmica, que el va portar a un sobreendeutament, per mitjà de fer «l'agost» amb les multes de trànsit.

El 2018 llegia en el Diari de Girona que tenien la previsió d'ingressar 2,5 milions en multes. En el ple de pressupostos, el regidor tranquil·litzava la població... «Només un 10% de les multes recau sobre residents de Salt», o sigui que vetllar per la seguretat els importa un cogombre, el que cal és posar els radars de manera adequada per tal que paguin la festa els passants.

Per curiositat he mirat la liquidació del pressupost en el portal de transparència, la recaptació efectiva del 2018 va doblar la pressupostada, 5.674.180 € que és més del 18% del total d'ingressos. No està malament el saqueig perpetrat als forans.

Però el més greu és l'import de les multes, segons l'article 11 de la llei de Seguretat Viària de Salt no identificar el conductor que ha comès la infracció suposa 900 € de multa. És el meu cas, la notificació la va recollir una persona fora del meu domicili i no me la va fer arribar, és molt discutible el procediment notificador, però independentment d'aquest fet, el vehicle va al meu nom i, per tant, tal com fa trànsit, seria d'esperar sancionar el propietari i, en tot cas, si no era ell qui conduïa, que identifiqui un altre conductor. L'Ajuntament ha decidit deliberadament fer-ho així per poder atracar despistats.

Algun responsable polític de l'Ajuntament s'ha parat a pensar què pot significar per a molta gent pagar 900 € per anar a 70 km/h en un lloc limitat a 50 km/h?

Veig que en el pressupost del 2020 han continuat amb l'increment de sous i mantenint quatre càrrecs de confiança a càrrec de la recaptació amb multes, continuen insensibles al que pot representar per a moltes butxaques i després s'omplen la boca de polítiques socials.

L'escriptor Antoni Dalmases publicava en la columna d'opinió del Diari de Sabadell una experiència amb les multes a Salt, el títol és «Ineptes o Estafadors». Jo ho tinc clar «Estafadors i Ineptes».

La ubicació del

nou Trueta

Josep Culubret Oliva Girona

Llegim en diferents mitjans el posicionament de l'Ajuntament de Girona, els sindicats d'infermeria i la majoria del personal de l'actual hospital a favor d'aixecar el projecte a Girona Nord. Però també sentim la veu dels metges i en particular del Col·legi de Metges de Girona que es decanten més per ubicar-lo al costat del Santa Caterina de Salt, per tal de fer el que en diuen una gran ciutat sanitària de referència i d'aquesta manera ajuntar els dos grans hospitals en un.

No vull pensar que això només sigui per una qüestió d'evitar-se els desplaçaments d'un hospital a l'altre dels professionals que hi treballen, suposo que hi deu haver raons de més pes encara que no les expliquin.

La meva opinió com a possible usuari d'aquest hospital i per tant buscant la meva comoditat i la màxima exigència en aquest servei públic és que prefereixo que el nou Trueta es faci a Girona Nord. La demarcació Girona-Salt es mereix tenir dos grans hospitals importants com fins ara per tal de poder cobrir amb garanties les necessitats també de tota la província.

Ajuntar els dos hospitals en un, des de la meva opinió, seria, a la llarga, perjudicial per als usuaris, ja que amb el temps es tendiria a unificar serveis amb tot el que això podria comportar. Com a reducció de personal, un únic servei d'urgències per tota la demarcació, una sola unitat de cures intensives, etc. I per tant, jo prefereixo Girona Nord.

La Conselleria de Salut haurà de prendre una decisió aviat, segurament a finals de març. Ja coneixem l'opinió d'alguns dels actors més interessats en el tema, però crec que el que en pensen els ciutadans és, de moment, el més desconegut i no deixa de ser rellevant que s'escolti els futurs usuaris d'aquest hospital. Animo els lectors que donin la seva opinió respecte a això.