09 de desembre de 2014
09.12.2014

Una cervesa artesana de Blanes arriba als Estats Units, Austràlia i Anglaterra

Dos germans de la localitat creen la Cervesa Marina, de la qual ja es produeixen 40.000 litres anuals

09.12.2014 | 00:00
Els tres socis de l´empresa productora de la Cervesa Marina, Kevin i Josep Andreu i Gregori González.

Fa quatre anys, els germans Josep i Kevin Andreu van convertir la seva afició d'elaborar cerveses artesanes a casa en una de les empreses més pròsperes de la comarca de la Selva, Brewers Brothers, SL., que produeix la cada vegada més coneguda Cervesa Marina. Una cervesa artesana i familiar que, en poc temps no només s'ha fet un lloc a Blanes -on el maig passat van inaugurar les seves pròpies instal·lacions de producció- a Catalunya i a tot l'Estat espanyol sinó que fins al moment s'exporta arreu del món en països com: Estats Units, Austràlia, Nova Zelanda, Anglaterra o Itàlia. "Teníem la inquietud de portar al mercat les nostres pròpies elaboracions casolanes, les quals elaboràvem des de feia més de 12 anys" comentaven els germans Andreu acompanyats del seu tercer soci, Gregori González, qui es va unir a l'empresa el 2012.

Justament ara fa un mes -el 8 i 9 de novembre- aquests tres socis van participar per segona vegada a The Festival, una trobada internacional que es va celebrar al Port de Los Angeles, als Estats Units, i en la qual van assistir més de 70 cerveseres artesanes d'arreu del món com Canadà, Japó o Dinamarca, convidats per la importadora de cerveses artesanes Shelton Brothers, Co. Durant aquest festival, els propietaris de les millors botigues especialitzades, distribuïdors, bars i restaurants poden tastar noves cerveses per incorporar-lwa a les seves cartes. "L'experiència com a cervesers és doble, d'una banda estem exposant i promocionant les nostres cerveses, entre les millors cerveseres del món, i de l'altra et permet conèixer de primera mà els propietaris i les persones dels locals on actualment s'està servin la nostra cervesa als EUA" remarcaven els germans Andreu. "És molt interessant recollir les seves percepcions sobre el teu producte perquè tot i que d'entrada la reben amb escepticisme pel seu bagatge i experiència, un cop tasten les cerveses, canvien la percepció i els provoca més curiositat i ganes de tastar-ne més" afegien els empresaris de Blanes.

De moment, és precisament als Estats Units on hi ha més demanda de Cervesa Marina tot i que els seus productors esperen que en breu els països de la Unió Europea facin tombar aquesta balança. "Exportarem a tots els països que vulguin tenir Marina, no hi ha límits. De fet ara hem tancat la distribució per Holanda" avançaven els seus creadors.

Una marca i un sabor mariner

Tot i la seva internacionalització però, l'origen casolà d'aquesta cervesa es manté tant en el nom -Marina- com en l'estètica de l'ampolla i els sabors que la conformen, molt lligats al municipi que la va veure néixer: Blanes. "El nom de Marina, és un nom propi bastant popular a la nostra localitat" explicaven els seus productors que afegien que a part el van escollir com a nom de la marca perquè "és 'mariner', com Blanes, el nostre  poble, al qual ens sentim molt arrelats". A més, el logotip de la marca és una sirena.

Actualment, l'empresa elabora 40.000 litres anuals de cinc varietats fixes de cervesa artesana: Pale Ale, Mas Cremat, Devil's Ipa i Vinya Hop i Summer Ale. Aquesta última, conté un toc subtil de salinitat que recorda al mar gràcies a la barreja de llúpols i el tipus de malta i l'aigua utilitzada que la conformen. A part d'aquestes cinc referències però, elaboren també cerveses de temporada que els permeten donar via lliure a la creativitat. "Fa poc hem elaborat en col·laboració amb la Cervesa La Pirata (Súria) i La Segarreta (Santa Maria Hortons) una cervesa amb espècies, que porta Hibiscs i Macis" deien els propietaris.

D'altra banda però, els germans Andreu i en Gregori González consideren que tot i que a Catalunya el moviment cerveser ha experimentat un fort creixement en els últims anys, encara li queda molt de recorregut per fer. "Cal que es perdi la por a incorporar la cervesa a les cartes dels bars i restaurants perquè hi ha molta gent que li agrada dinar o sopar amb cervesa, i a les cartes només hi trobem 3 o 4 marques, totes amb el mateix perfil" es queixava Kevin Andreu.

Per això, per tal de donar a conèixer i promocionar el món de la cervesa artesana, en Josep i en Kevin Andreu van crear i organitzar el 2010 el Festival Birrasana de Cervesa Artesana de Blanes, que celebrarà la seva cinquena edició la pròxima primavera de 2015. "Birrasana ha estat un punt de trobada i intercanvi entre cerveseres i de naixement de noves cerveseries" explicaven els seus organitzadors que afegien que "el caire internacional que li donem, fa que cada any hi hagi més cerveseres mundials que hi volen participar, permetent que el públic pugui tastar cerveses que d'una altra manera mai arribarien a degustar".

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook