La Casa de la Cultura de Lloret de Mar ha acollit la clausura dels tallers participatius "Repensa Lloret", on s'han exposat les conclusions obtingudes a partir de les diferents aportacions dels ciutadans que hi van participar. La primera és que Lloret necessita una marca potent per resoldre reptes que han sorgit en els darrers anys com ara millorar la imatge del municipi, sobretot en l'àmbit nacional, i augmentar el sentiment de pertinença dels lloretencs. També es veu necessari un Pla d'Usos Comercials per potenciar-ne l'oferta, la qual ha d'anar de la mà del sector gastronòmic i les actuacions que han de millorar l'oferta comercial. També s'ha conclòs que Lloret ha de ser una localitat on es treballi per definir el turisme del futur amb una aposta per la formació i redefinir la relació amb el turisme que arriba i aposta per nous públics.

El procés també ha posat de manifest que Lloret ha de saber treure més profit del seu entorn natural i el seu potencial esportiu, sobretot amb els camins de ronda i les instal·lacions esportives existents, vincular el sector privat i l'administració pública a l'hora de fer productes i activitats de turisme esportiu, crear itineraris esportius i vinculats a la natura, així com recuperar i crear esdeveniments en aquest camp i ser un pol atraient de turisme esportiu europeu.

Finalment, s'ha de vincular més els ciutadans amb l'esdevenidor del municipi afavorint la seva participació individual i col·lectiva i creant taules d'entitats perquè es coneguin i treballin més juntes.