Rodalies de Catalunya recupera el proper dilluns 4 de gener els horaris i recorreguts habituals de la línia R1, entre Molins de Rei i Maçanet Massanes per Mataró, i l'RG1, que va de Mataró a Blanes/Figueres-Portbou per Girona.

La recuperació del servei arriba després de les diverses obres a la xarxa, com la reestructuració del pont de Tordera, afectat pel temporal Gloria, i d'altres relacionades amb el Corredor Mediterrani entre Sant Sadurní i Martorell, o el pas soterrani de la R1 per la Sagrera, entre d'altres.

La línia de rodalies gironina es va suprimir amb l'entrada en vigor de l'estat d'alarma. Renfe també va fer rebaixar considerablement el nombre de freqüències entre les comarques gironines i la capital catalana. L'empresa assegurava que amb les línies que quedaven es donava cobertura a la demanda dels usuaris.

No obstant això, molts d'aquests usuaris i diferents col·lectius havien denunciat les males condicions d'alguns trajectes, ja que s'acumulava molta gent als vagons.

Això va portar la Fiscalia a obrir una investigació per la gestió del transport públic durant la pandèmia de la covid-19, arran d'una denúncia per la falta de distància de seguretat entre els usuaris als vagons de trens de la xarxa de Rodalies.

La denúncia va ser presentada pel col·lectiu Xnet contra el director general de l'Agència Estatal de Seguretat Ferroviària, el responsable de seguretat de Rodalies de Catalunya i els caps de seguretat de Renfe i d'Adif per presumptes delictes dolosos de lesions o, subsidiàriament, imprudents de lesions, inclòs el d'homicidi imprudent.