Google presenta el seu nou servei Google Music per buscar música a la xarxa, una eina que permetrà també la compra de cançons i que entrarà en directa competència amb l'iTunes d'Apple.

Tot i que Google no ho ha confirmat ni desmentit, la notícia circula des de fa dies a la xarxa amb imatges de la invitació a un esdeveniment a Hollywood en què no apareix el nom del cercador d'Internet, però sí els de les firmes Lala i iLike.

Segons ha avançat la premsa dels EUA, Google oferirà el servei en col·laboració amb aquests dos proveïdors de música en línia i els usuaris podran tant escoltar cançons en línia com comparar-les i descarregar-les.

Google, que també oferirà fotografies i informació sobre els artistes, s'embutxacarà els ingressos per la publicitat en aquestes pàgines musicals, encara que presumiblement compartirà part amb les discogràfiques.

S'espera que el cercador inclogui també enllaços a vídeos musicals de la seva filial YouTube, que va adquirir fa tres anys per una xifra rècord i que encara està tractat de rendibilitzar.

Facebook també aposta per la música

La notícia va coincidir amb l'anunci la setmana passada que la xarxa social Facebook permetrà als seus usuaris als EUA enviar cançons als seus contactes per un preu d'entre 10 centaus i un dòlar gràcies també a un acord amb Lala.

L'oferta de regals musicals s'uneix als centenars de presents a la venda en aquesta xarxa social, articles com pastissos d'aniversari o ossets de peluix -tots virtuals- que costen al voltant d'un dòlar i en els que els usuaris de Facebook ja es gasten més de 50 milions de dòlars anuals.

Es tracta de la primera incursió tant de Google com de Facebook en el sector de les descàrregues legals de música a Internet, un negoci que, almenys als EUA, està dominat per iTunes, la botiga online d'Apple.

L'esdeveniment de Google a Hollywood comptarà, entre altres, amb la participació de membres dels grups musicals Linkin Park, OneRepublic i Dead by Sunrise, segons la imatge de la invitació que circula per la xarxa.