L'avió Solar Impulse va acabar ahir el primer vol nocturn de la història d'una aeronau propulsada únicament per energia solar. L'avió va aconseguir mantenir-se en vol durant 26 hores seguides després de captar prou energia durant el dia per tornar a guanyar altura i passar una nit volant. El promotor del projecte, Bertrand Piccard, i el pilot de la nau, André Borschberg, pretenen fer, amb aquesta nau, un vol transatlàntic i després la volta al món el 2013.

El prototipus d'avió (dotat de 12.000 cèl·lules fotovoltaiques, d'una envergadura de 63,4 metres i 1.600 quilos) es va elevar ahir en condicions climàtiques ideals a l'altura rècord de 8.700 metres per a un aparell d'aquest tipus. El seu objectiu era acumular l'energia solar necessària per mantenir-se enlairat durant la nit. L'avió va fer uns quants viatges d'anada i tornada durant el seu vol nocturn a una velocitat de tan sols 50 quilòmetres per hora per tal de estalviar el màxim d'energia.

La durada del vol de 26 hores fa que aquest prototipus d'avió solar sigui el protagonista de la travessa aèria més llarga realitzada amb energia solar, ja que va superar àmpliament la marca obtinguda per un altre aparell solar ultralleuger amb un pilot a bord, que el 1981 va volar de França a Anglaterra en 5 hores. El Solar Impulse havia aconseguit la seva millor marca el 7 d'abril, quan va volar durant una hora i mitja.