23 de abril de 2012
23.04.2012

La generació kindle defensa un nou model

Els autors confien en el nou sistema pel seu preu i la seva gran accessibilitat que els hi permet arribar a més públic

12.05.2012 | 13:05
null

Tenen edats i orígens diferents, però els autors espanyols que estan utilitzant la plataforma KDP (Kindle Direct Publishing) per publicar les seves obres digitalment han defensat avui les virtuts d'aquest suport, que els ha permès trobar els seus lectors i quedar-se fins amb el 70% dels beneficis.

Un grup d'aquests narradors reunits avui per Amazon amb motiu de la diada de Sant Jordi -la primera que celebra aquesta botiga en línia després del seu desembarcament a Espanya- han coincidit en afirmar que KDP és una via senzilla per publicar saltant-se alguns molestos intermediaris, i utilitzant a més les xarxes socials com a altaveu amplificador.

De fet, diversos d'aquests autors han vist com el seu èxit de vendes en Kindle (on han arribat a ser els més venuts, amb uns preus econòmics, això sí, de 0.99 euros d'ara endavant), els ha obert les portes a nous segells digitals com B de Books.

El veterà periodista Jorge Carrión, que acaba de publicar per KDP "Tomates para mi viejo", ha explicat que després d'una negociació infructuosa amb una editorial, va optar per Kindle, i va negociar a més la reedició en digital de tres llibres més (un d'ells per a descàrrega gratuïta), que d'aquesta forma tindran una segona vida.

Esteban Navarro, un policia nacional de 47 anys destinat a Osca i aficionat a l'escriptura, havia esgotat totes les vies possibles per veure en paper les seves novel·les -editorials, concursos, coedicions...- abans de conèixer els avantatges de KDP, on ha publicat "Los fresones rojos" i set títols més.

"KDP és la panacea, resulta econòmic i arriba a tots els llocs", assegura Navarro, tan satisfet com Marta Querol, una escriptora de 45 anys qui malgrat quedar el 2006 entre els finalistes del Premi Planeta amb "El final del ave fénix", va veure que la novel·la no tindria el recorregut que desitjava fins que la va convertir en llibre digital en KDP.

"A partir d'aquí vaig passar que la gent es matés per poder trobar-la a què fos número ú de vendes", afirma Querol, qui ha agraït el suport rebut a través de facebook i twitter dels seus lectors fins i tot per maquetar i fer la portada del llibre.

"KDP t'ofereix una gran flexibilitat per millorar a poc a poc la teva obra", afirma l'escriptora, que té dos llibres més en la plataforma i per a qui és important que els llibres tinguin un preu ajustat per atreure els lectors i que et coneguin.

Tots aquests autors destaquen la facilitat i la llibertat per publicar en KDP, però subratllen també la necessitat de plantejar un títol i una portada atraient i sobretot una bona sinopsi.

La madrilenya Antonia Corrales, una administradora d'empreses de 52 anys que havia fet els seus primers passos en la literatura de suspens, es va trobar amb la incomprensió de les editorials quan va voler canviar de gènere amb la seva novel·la "En un rincón del alma".

Finalment, després de pujar-la a la plataforma de Kindle i per mitjà del boca orella en les xarxes socials, ha aconseguit trobar els seus lectors per a aquesta i tres títols més.

Per al d'Almeria Bruno Nievas, de 38 anys, és un somni poder ser a Sant Jordi gràcies a la plataforma KDP, on va pujar la seva novel·la "Realidad aumentada". "És una autèntica revolució, un canvi espectacular gràcies a aquesta tecnologia i l'ajuda de les xarxes socials; som una generació tremendament afortunada en aquest sentit", remarca Nievas.

Malgrat que els preus que ofereixen són econòmics, els autors afirmen haver guanyat diners a través del KDP, perquè el llibre "es mou sol" i els percentatges que reben són diferents respecte a les editorials tradicionals.

AmazonAmazon.es va posar en marxa el setembre passat -al desembre va arribar Kinder- i des d'aleshores la seva trajectòria ha estat molt positiva, ha explicat avui el director de Kindle Europa, Gordon Willoughby, qui, això no obstant, no ha volgut donar xifra de venda ni d'e-books, ni de dispositius kindle.

Des de la companyia s'assegura que la penetració d'Amazon a Espanya està anant més ràpid que en altres mercats, i que els usuaris compren tres vegades més llibres que abans de comptar amb un lector kindle (que acaba de treure dos nous dispositius de lectura, el Kindle Touch i el Kindle Touch 3G).

El catàleg de Kindle ofereix més d'un milió d'e-books, d'ells 33.000 en castellà, sent a més la plataforma amb més oferta de llibres digitals en català, gallec i euskera.

Encara que la diferència habitual de preu entre un llibre físic i un e-book ronda el 30 %, però amb les novetats no passa el mateix, i la diferència sol ser menor, pel que Kindle està negociant per convèncer els editors perquè rebaixin preus.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook