En els últims mesos s'ha registrat un important repunt d'estafes de suport tècnic en les quals se suplanta de manera il·legal la marca Microsoft, segons informació facilitada per la Policia Nacional, que ha alertat d'un augment de les trucades telefòniques en les quals estafadors enganyen les seves víctimes. En aquestes trucades asseguren ser tècnics informàtics de la companyia que volen comprovar i arreglar una suposada incidència tècnica en els seus ordinadors. Els delinqüents insten les persones a les quals truquen a instal·lar programes amb els quals aconsegueixen el control dels seus equips i poder accedir a la seva informació personal i financera.

Microsoft reitera que la companyia mai envia proactivament missatges de correu, ni realitza anomenades de telèfon per a oferir suport tècnic o sol·licitar informació personal o financera de cap usuari. El suport tècnic de Microsoft tan sols es posa en contacte amb aquells usuaris que ho hagin sol·licitat prèviament, a través dels canals establerts per la companyia.

Recomanacions

Si algun usuari creu que ha estat víctima d'una estafa de suport tècnic, s'aconsella seguir els següents passos:

  • Avisar al banc, revisar els comptes i canviar les claus.
  • Si han accedit a l'ordinador o dispositiu, contactar amb el servei tècnic del fabricant.
  • En qualsevol cas, denunciar l'intent d'estafa a la Policia.