La plataforma de continguts en streaming Rakuten TV ha decidit apostar per un nou model de negoci, més enllà de les tradicionals subscripcions. Seguint la fórmula del portal Youtube, l'empresa ha anunciat que llançarà una versió gratuïta del seu servei. D'aquesta forma, qualsevol persona podrà accedir de franc a una part del catàleg de la plataforma, en una versió que es financiarà a través dels continguts publicitaris. Segons ha explicat l'empresa, de capital japonès, en un comunicat, la nova versió del servei tindrà un catàleg format per pel·lícules i ficcions de Hollywood i productes locals que s'ampliarà progressivament sumant continguts exclusius.

La decisió de Rakuten és un desafiament per als gegants del sector com HBO, Amazon o, sobretot Netflix, que també s'ha plantejat incloure publicitat. Així, a partir d'ara, els espectadors que accedeixin a Rakuten es trobaran a la mateixa plataforma el catàleg de pagament i contingut gratuït amb publicitat. La companyia presumeix de ser la primera plataforma que combina els dos models.