Les pretensions de Ryanair, que han aixecat airades crítiques en pretendre obtenir 11,5 milions d'euros de la Generalitat a canvi de mantenir -amb una lleugera davallada- el trànsit a l'aeroport de Girona, es veuen sota una nova òptica en comparar-les amb les subvencions i ajuts que, en els darrers temps, ha rebut l'aerolínia Spanair, companyia presidida per Ferran Soriano que es dol de pèrdues constants que fan perillar la seva viabilitat.

El passat 26 de gener, Spanair va rebre un ajut de 10,5 milions d'euros que significaven un rescat in extremis d'una companyia agonitzant. Amb anterioritat, la companyia havia rebut 10 milions més de Fira de Barcelona, entitat també pública amb una participació del 33% de la Generalitat. L'Institut Català de Finances va aportar-hi 20 milions més a través d'un préstec. Els resultats de Spanair es concreten en 3,9 milions de passatgers transportats a l'aeroport del Prat durant el 2010, una xifra que significa un increment del 11,6% respecte al 2009.

Per contra, l'aeroport de Girona, on pràcticament només opera Ryanair amb presència testimonial d'altres aerolínies que tan sols operen algunes freqüències concretes, va tancar l'exercici de 2010 amb un trànsit de 4,8 milions de passatgers. És a dir, Ryanair va transportar via Girona un 25% més de passatgers dels que Spanair va transportar via Barcelona durant l'any passat. I cal comptar que l'aeroport de Vilobí va experimentar una notable davallada el 2010 respecte al pic màxim assolit el 2008, quan 5,5 milions de passatgers van volar des de la terminal gironina.