Els empresaris de les comarques de Girona mantenen ferm el front comú per reclamar el desdoblament de la N-II a les comarques de Girona. La Cambra de Comerç, Pimec, Foeg i el Fòrum Carlemany han enviat una carta adreçada al ministre de Foment, José Blanco, on mostren la seva "decepció" per la situació de les obres i lamenten unes "perpesctives encara pitjors".

La missiva comença amb un cordial "Estimat senyor ministre", i segueix amb el "desig" de transmetre una "preocupació àmpliament compartida per les emrpeses de la província". És a dir, les obres per convertir la carretera nacional N-II en l'autovia A-2 des de Tordera fins la frontera francesa, així com convertir la N-260 en l'autovia A-26. La realitat és que les obres entre Sils i Caldes a la N-II fa més de mig any que estan aturades, mentre que entre Maçanet i Sils estan parades des de fa un any i dos mesos. Mentre que entre Tordera i Maçanet encara no s'ha iniciat res. D'aquesta manera l'únic tram que ja està acabat entre Girona i Tordera és el desdoblament entre Fornells de la Selva i Caldes de Malavella.

Pel que fa al tram nord del projecte, des de fa un mes s'han començat a executar les obres de desdoblament entre Medinyà i Orriols. Des de l'Estat no hi ha cap notícia més respecte a això. Davant d'aquesta situació la carta dels empresaris adreçada al Ministeri recull aquesta preocupació per unes obres que ja són eternes a les comarques de Girona. " La situació i perspectiva són encara pitjors en el tram nord de Girona i fins la frontera francesa on la tramitació definitiva està pendent d'un impuls definitiu".

Una situació "insostenible"

Els empresaris expressen amb claredat que el motiu del seu escrit és motivat per "l'enorme decepció dels empresaris" de Girona i "de tota la societat civil en conèixer els pressupostos generals de l'Estat per a l'any 2010 i les dotacions mínimes previstes tant per l'A-2 en els diferents trams entre Tordera i la frontera francesa, com per la N-260 i A-265". Unes dotacions -afegeixen- "que no fan més que allargar una situació que ve arrossegant-se des de fa anys i fins a fer-se insostenible".

Per aquest motiu emplacen el ministre, José Blanco, a incloure "millores substancials per les dotacions dels projectes i obres" de la N-II i N-260 durant el tràmit parlamentari dels pressupostos de l'Estat.

Finalment, els empresaris de les comarques de Girona conclouen amb l'esperança que el ministre rectifiqui i ampliï les dotacions previstes. "En resum, senyor ministre, a més de transmetre-li una preocupació de l'empresariat gironí, sol·licitem la seva resposta favorable a la petició d'accelerar al màxim els tràmits administratius i l'execució de les obres de conversió de la N-II en A-2 i de la N-260 en l'autovia A-26 amb les dotacions econòmiques suficients en els pressupostos".

De moment, les úniques obres en marxa són les que s'estan ?executant a Medinyà. L'Estat va adjudicar les obres de la futura autovia A-2 entre Medinyà i Orriols el 27 de març passat. Set mesos més tard, i després de passar diversos entrebancs administratius, les màquines començaran a treballar sobre el terreny la setmana que ve. Una carretera que discorrerà de forma paral·lela a l'actual N-II i que suposa el primer tram adjudicat d'autovia entre Girona i la frontera amb França.