La Generalitat traslladarà al ministeri de Foment la proposta de traçat per al desdoblament de la N-II que han pactat Figueres, Llers i Pont de Molins per evitar les tres opcions proposades que afecten nuclis urbans o d'activitat econòmica. L'alternativa és una variant que des del cinturó de ronda, a l'alçada de la carretera de Llançà, s'allunyaria de les zones edificades fins a la sortida de Pont de Molins.

El Ministeri de Foment planteja tres traçats diferents que les poblacions consideren "inviables" perquè afecten zones urbanes o espais industrials. Figueres va posar sobre la taula la possibilitat de fer una alternativa i les tres poblacions es van posar d'acord. Van presentar al.legacions a un dels tràmits per redactar el projecte afegint la proposta que consisteix en preveure una variant per l'est, cap a Cabanes. Les tres poblacions van aprovar-ho per ple.

Fa quinze dies es van reunir amb responsables del Departament de Territori i Sostenibilitat. L'alcalde de Llers, Carles Fortiana, ha informat que seran ells qui la presentaran perquè són l'administració superior i, a més, la variant també afecta el pla territorial de l'Alt Empordà. El govern català dibuixarà sobre plànol la proposta que enviarà al ministeri de Foment perquè la tingui en consideració.

Actualment la N-II circula per una variant, el cinturó de ronda, des de la sortida de nord de l'autopista creuant Figueres. Continua al costat d'Hostalets de Llers i de Pont de Molins fins a la Jonquera.

Foment planteja una variant amb un traçat molt diferent a l'actual que passaria entre l'autopista i l'actual N-II en les tres opcions proposades. Les poblacions afectades en el document elaborat conclouen que "en els tres corredors proposats, generen afectacions mediambientals pràcticament equivalents". Per això aposten per una solució amb un traçat "sensiblement diferent situat més a l'est de les tres opcions" i que l'allunyaria de nuclis habitatges o d'activitat econòmica.

L'inici de la variant se situa a l'alçada de la carretera de Llançà. Per tant, tal com s'informa al document, un tram del desdoblament es faria sobre el traçat atual i a mitjans del cinturó es desviaria. L'alternativa permet allunyar la carretera del nucli d'Hostalets de Llers i del de Pont de Molins. Començaria per darrere del barri de la Vinya Gran de Llers i acabaria a la banda est de l'actual N-II al final del terme de Pont de Molins.

L'actual N-II té un enllaç amb la sortida sud de l'autopista AP7, en aquest moment en obres per fer-lo d'entrada i sortida en totes direccions. Per això preveuen un braç, una conexió des de la variant proposada fins a l'actual N-II a l'alçada de Llers per conectar amb l'autopista. També es resolen els enllaços amb les altres carreteres importants com la N-260 o la C-260. Fortiana constata que "com que no hi ha habitatges ni zona edificada, no comporta cap problema, el problema en el nostre cas era abans Hostalets de Llers, que ens el trinxava".

La N-II a les comarques gironines té en marxa únicament les obres de Caldes a Sils que no se sap quan acabaran. Des de Sils a Maçanet i de Vilademuls a Orriols s'hi espera una inversió de 65 milions d'euros per començar les ?obres, segons les darreres declaracions de la ministra de Foment, Ana Pastor, fa un parell de setmanes, tal com va informar Diari de Girona. Aquí començaria el tram darrer, la part nord de la nacional que en el pla que va fer Foment per la N-II comprèn des de Vilademuls fins a la Jonquera. El 15 d'abril del 2013 es va licitar la redacció dels projectes del tram Variant Figueres-Pont de Molins i Pont de Molins-la Jonquera. S'estan redactant els projectes Orriols-Bascara i Bàscara-Variant de Figueres, així com els estudis informatius de la variant de Bàscara i la de Pont de Molins. Pastor va dir que es treballava per tancar tots els tràmits i llavors es parlarà de la fórmula publicoprivada amb la qual es finançarà.