L'Ajuntament de Figueres preveu oferir a partir del mes que ve un servei d'intermediació comunitària per resoldre les problemàtiques detectades en diverses comunitats de veïns relacionades amb impagaments de quotes. La regidora d'Habitatge, Sònia Trilla, diu que alguns dels barris més afectats són el de la Marca de l'Ham i el Juncària Parc Bosc però que n'hi ha d'altres on a aquests problemes, a més, s'hi suma l'incivisme. L'objectiu és que una empresa, que ja ha dut a terme aquesta tasca en altres llocs com Salt, destini unes persones un cop a la setmana a recollir queixes als barris i, després, faci mediació per resoldre els conflictes.

Dificultats per tenir la comunitat neta o poder pagar assegurances d'edificis perquè hi ha "morosos". Aquests són alguns dels problemes amb què s'enfronten algunes comunitats de veïns de Figueres des de fa temps. Així ho ha reconegut l'alcaldessa, Marta Felip (CiU), en una entrevista a EmpordàTV i la regidora de l'àrea. També ho ha denunciat en reiterades ocasions el portaveu del PSC, Pere Casellas. De fet, el socialista proposava la creació d'una oficina d'atenció a les comunitats.

Felip atribueix aquesta situació a la crisi econòmica. "Això ha derivat en la impossibilitat per part de les comunitats de fer front als elements comuns que hi ha als edificis tant pel què fa a l'escala, els ascensors o els terrats. Ens trobem amb edificis on hi ha veïns que paguen i d'altres no i això denigra la qualitat de vida dels que compleixen", assegura Felip a l'entrevista. També ho reconeix Trilla, que diu que des de fa temps reben queixen en aquest sentit.

"El principal problema és la morositat que els impedeix fer moltes coses però també hi ha problemàtiques derivades de l'incivisme i en això és en el que es treballarà", insisteix. Es farà a través d'una empresa especialitzada en la intermediació comunitària. Una mena d'assessories dedicades a les comunitat de veïns i amb experiència abordant aquestes situacions derivades, en part, de la conjuntura econòmica.

Trilla diu que aquesta mateixa setmana es reuniran per abordar un conveni de col·laboració. La regidora diu que no tenen comptabilitzada l'afectació que aquesta problemàtica té a la ciutat però que es focalitza, sobretot, en alguns barris com la Marca de l'Ham o el Juncària Parc Bosc. Trilla diu que les xifres arribaran quan aquest servei centralitzi totes les queixes i demandes. En aquest sentit, diu que hi haurà unes persones que es dedicaran a anar un cop per setmana a cada barri per recollir les peticions i que, després, treballaran per resoldre-les. "Quan ho detectin podran oferir als que no paguen fer-ho a través de quotes fraccionades per arribar a la quantitat que deuen, per exemple", explica la regidora.