El Consell insta el sector turístic a deixar de "despatxar llits i vendre sensacions"

L'ens comarcal creu que s'ha de buscar l'atenció del visitant oferint paquests que motivin el viatge

03.01.2016 | 07:20

El Consell Comarcal de l'Alt Empordà està treballant perquè la comarca incrementi el turisme durant tot l'any i que ho faci amb un vistiant que gasti més en el dia a dia i faci estades més llargues. Des del Consell aposten per vendre una oferta "presentant qualitat a preus raonables però no baixos" i deixar de "despatxar llits per vendre sensacions". Treballen en projectes com la potenciació del pantà de Boadella per un ús turístic.
Pel president del Consell Comarcal, Ferran Roquer, la comarca ha de ser "un referent turístic global, vendre una proposta de valor sostenible i alhora competitiva" primant la qualitat per sobre la quantitat. Per Roquer, s'ha d'augmentar la despeas diària del turista; incrementa rl'estada mitjana; que el turista repeteixi; i reduir l'oferta d'allotjament obsolet, entre altres objectius. Des del Consell aposten no només per oferir un lloc on allotjar-se, sinó de vendre experiències que motivin al viatger. "Fabricar bons moments", diu el conseller Comarcal. Per fer-ho, considera que hi ha elements a comarca per potenciar. El turisme actiu, esportiu i el senderisme; també amb elturisme de sol, platja i familiar. Alhora, promoure l'enoturisme, el turisme gastronòmic i cultural, i el d'observaciód e la fauna i la flora. Justament apunta que uns dels elements patrimonials de la comarca que s'hauria d'aprofitar són els parcs naturals,l'espai transfronterer i el turisme interior.
Des del Consell tenen en marxa diverses iniciatives i projectes per treballar pel turisme i assolir aquests objecitus. Es porten a terme polítiques actives de formació en l'ocupació (joves i majors de 45 anys); un de Pla de Foment Turístic -que suposa una inversió de 625.349,53 euros durant els propers dos anys en una trentena de municipis, destinada a posar en valors els espais naturals- i el desenvolupament turístic del pantà, que es presentarà en els properes mesos són algunes d eles iniciatives. A més, el Consell aposta per aconseguir la Carta Europea de Turisme Sostenible, seguir desenvolupant Itinerannia i la marca de garantia Productes de l'Empordà.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Enllaços recomanats: Premis cinema