L'Ajuntament de Roses està treballant en la redacció del projecte per a la reforma d'un tram del passeig Marítim que preveu la construcció d'un aparcament soterrat enfront de mar per a 377 cotxes. Ja disposen de l'estudi de mobilitat i l'arquitecta guanyadora del concurs d'idees, Bet Gali, treballa en el projecte que ha de permetre iniciar l'estudi de viabilitat econòmica.

El regidor d'Urbanisme i Medi Ambient de l'Ajuntament de Roses, Carles Pàramo, ha explicat que «s'està desenvolupant el projecte per poder fer l'estudi de viabilitat econòmica i compatibilitat amb l'estudi de mobilitat que es va acabar fa unes setmanes». Segons va anunciar al ple, «s'està estudiant la viabilitat amb Ports de Catalunya». El projecte va a càrrec de l'arquitecte que el 2010 va guanyar el concurs d'idees.

Els tràmits suposen arrencar un projecte que està sobre la taula des de fa més de deu anys. L'aparcament soterrat suposa eliminar el que està en superfície a la platja de la Punta. La coberta es recupera com a passeig Marítim fins a la riera de la Cuana. Les previsions són que es tracta d'un aparcament d'una única planta amb capacitat aproximada per a 377 vehicles. El finançament estaria vinculat a les 260 places actuals de zona blava existents al front de mar. El concurs d'idees que es va convocar demanava una proposta per reordenar la façana per millorar la imatge d'aquest sector, actualment ocupat per un aparcament de vehicles en superfície i una important problemàtica de regressió de la platja del costat per les llevantades. Aquí es crea una plataforma d'accés al mar. Es van presentar trenta-sis projectes que abordaven les tres qüestions. La millora de l'espai del passeig, solucions per la platja i l'aparcament.

Aquesta no és la primera vegada que l'Ajuntament estudia la viabilitat de construir un aparcament soterrat a la primera línia de mar.

Vell projecte amb entrebancs

És un vell projecte que sempre han defensat els convergents però que es va decidir posar a consulta entre els veïns després que es posés sobre la taula la possibilitat de construir-lo a plaça Catalunya. El projecte es va redactar el 2001 i, sis anys més tard, l'equip de govern que encapçalava Carles Pàramo va anunciar que es feia un estudi econòmic per a la seva construcció. L'Ajuntament va encarregar la revisió i actualització de preus i va informar que tenia un acord amb Ports de la Generalitat per endegar el projecte conjuntament. El pressupost previst era de set milions d'euros. L'aparcament s'havia d'acabar el 2009.

Però les eleccions van canviar l'escenari. El nou govern que encapçalava la socialista Magda Casamitjana va aparcar-lo. Quatre anys més tard, també a les portes d'unes eleccions, va aprovar l'estudi de viabilitat per impulsar la construcció d'un aparcament soterrat a plaça Catalunya. Era per a 219 places i 545 places de zona blava a diferents llocs del municipi. El projecte suposava reformar plaça Catalunya. El ple va aprovar admetre a tràmit l'estudi presentat per l'empresa Rubau Tarrés que l'hagués tingut en concessió.

Un canvi al govern va aturar de nou l'aparcament. Els convergents, altra vegada al capdavant del consistori, van decidir realitzar una consulta el 2014 posant sobre la taula les dues propostes. Un 65,15% dels ciutadans va escollir l'aparcament al front de mar.