Els veïns de Navata han dit prou als accidents a la cruïlla de la N-260 per accedir a la variant d'Ordis i Borrassà i han programat un calendari de talls del trànsit per pressionar el Ministeri de Foment perquè solucioni aquest «punt negre». El primer està previst per al 9 d'abril i es convida a sumar-s'hi els veïns de les poblacions properes també afectades.

L'alcalde de Navata, Jaume Homs, en declaracions al setmanari Empordà (del mateix grup editorial que Diari de Girona) , ha manifestat que «tot i ser coneixedors que està inclòs o s'inclourà en el programa de Seguretat Vial de l'Estat Espanyol, volem que se cerquin propostes i solucions segures». I afegeix que «amb diligència» per tal de «fer-les arribar als milers d'usuaris de la via».

L'Ajuntament de Navata va liderar la reunió on també hi havia representants d'Ordis divendres passat amb la presència de veïns. Va tenir lloc al centre cícivi de Navata i es va acordar començar els talls de trànsit a la carretera. A banda del 9 d'abril, se n'han previst pel diumenge 7 de maig, diumenge 4 de jny i diumenge 2 de juliol. Tots els talls de trànsit seran a les sis de la tarda.

Una vegada establert aquest calendari, s'acorda fer les peticions de tall. Els organitzadors habilitaran aparcaments a cada sentit, tant en direcció Figueres com a Navata, en els moments de la manifestació. També, aniran informant per xarxes socials de l'evolució de la preparació de les trobades a la població i els municipis veïns usuaris de la via.

Que s'acceleri la solució

La de divendres era la segona trobada que feien, presidida per representants dels ajuntaments de Navata i d'Ordis i veïns per seguir el fil de la primera reunió, que es va fer el 21 de febrer passat, per organitzar manifestacions de protesta i sensibilitzar el Ministeri de Foment perquè acceleri la solució al punt negre en què s'ha convertit aquest encreuament, pel nombre de sinistres que hi ha i que s'inclogui en el programa de seguretat viària.

L'objectiu de les protestes que ara s'engegran és obtenir ressò i pressionar el Ministeri de Foment. A la mateixa carretera es van produir mobilitzacions durant mesos a l'enllaç amb la via que porta a l'estació del TAV a Figueres on s'està executant la construcció d'un giratori. A la N-II, a l'alçada de Garrigàs i Pontós, els veïns van intentar pressionar perquè es reprengui l'obra per a la construcció de dues connexions que acabin amb els accidents. En aquest punt les obres van començar però per aturar-se setmanes després. Els canvis que s'han de fer al projecte ho tenen aturat.