L'Àrea de Cultura i Patrimoni de l'Ajuntament de Palamós ha resolt el concurs públic per a l'organització del Carnaval de l'any que ve a la vila. L'Ajuntament ha comunicat oficialment a les dues úniques entitats participants al concurs del resultat d'aquest procés de selecció, que ha determinat l'Associació Som Carnaval com a guanyadora, i per tant, responsable de l'organització de l'edició del 2017 del carnaval palamosí. Som Carnaval està integrada per membres de diferents colles.

Aquesta opció s'ha imposat per 67 punts de diferència al de l'Associació Carnaval de Palamós, l'altra entitat local que ha participat en el concurs i que ha estat històricament responsable de l'organització del carnaval palamosí, concretament des de l'any 1987, tot i que ja ho havien fet els tres anys anteriors com a Comissió del Carnaval.

L'Ajuntament ha informat que el procés de selecció ha estat valorat per una comissió tècnica d'acord amb els criteris de la convocatòria: entre altres, determinaven que s'havien d'incloure obligatòriament dins el programa les activitats tradicionals del carnaval palamosí com el sopar popular de presentació, el carnaval infantil o dels «botiguers», la gran Rua, l'exhibició de comparses o l'enterrament de la sardina.

A banda, s'obria la possibilitat de presentar altres activitats o propostes inèdites i es valorava la incorporació i participació d'entitats locals en la seva realització. El concurs també destacava la confecció dels suports publicitaris que s'utilitzaran per difondre el programa d'activitats com el cartell, el programa de mà o la revista.

Un cop puntuades les dues propostes i després de valorar les diverses al·legacions que s'han presentat amb posterioritat, el resultat definitiu del concurs ha determinat l'Associació Som Carnaval com a responsable de l'organització del carnaval palamosí de 2017, amb 329 punts, mentre que la presentada per Carnaval de Palamós n'ha obtingut 262.

Després de tancar aquest procés, l'Ajuntament de Palamós adjudicarà a l'Associació Som Carnaval una subvenció de 27.000 euros del pressupost municipal de l'any que ve per fer front a les despeses d'organització de la festa del carnestoltes.

Aquesta aportació econòmica es farà efectiva a partir de gener de l'any vinent, coincidint amb l'inici de vigència del pressupost, i se sumarà a la resta de recursos materials i tècnics amb els quals el municipi contribueix a la realització de la festa del carnestoltes.

El passat 5 d'abril la colla del carnaval Show Boys va sol·licitar de manera oficial a l'Ajuntament la possibilitat de realitzar un concurs públic per valorar propostes alternatives a l'organització del carnaval a Palamós.

Sense acord possible

Davant aquesta petició, l'Àrea municipal de Cultura i Patrimoni va intentar posar d'acord les dues opcions que es postulaven en l'organització, motivant-los per poder fer un treball conjunt amb l'objectiu de millorar la festa del Rei carnestoltes amb l'aportació de tots.

L'Ajuntament també va organitzar una reunió amb les colles del carnaval de Palamós per conèixer el seu parer i valorar de manera conjunta aquesta proposta. Malgrat els intents, no va ser possible arribar a un acord entre aquestes dues entitats i, per tant, l'única possibilitat que permetia l'equanimitat ha estat la realització del concurs públic. L'Ajuntament va aprovar la seva convocatòria el mes de juliol, marcant el dia 5 de setembre com a data de termini de presentació de propostes.