L'Ajuntament de la Bisbal d'Empordà aturades des del juliol de 2012 i sobre la qual hi ha una sentència que declara que dues de les façanes de l'edifici estan en situació irregular -està pendent que el jutge determini si s'hi ha d'executar un enderroc parcial-. La liquidació del contracte és de mutu acord entre l'Ajuntament i l'empresa adjudicatària, Arcadi Pla SA, la qual percebrà de la corporació 59.904,25 euros (sense IVA) per diverses despeses que ha tingut des que es van aturar les obres.

Per la seva part, el contractista haurà d'executar «aquelles obres mínimes necessàries per a l'adequació de l'entorn de l'antic escorxador, les quals ja estaven previstes en la Millora número 1 del contracte (enderrocament d'edificacions auxiliars del carrer Mas Clarà i altres, completar i tapar pous, arquetes de registre i altres elements, desbrossada, anivellament, formació de subbase i i base de sauló), així com aquelles altres obres que permetessin la formació de l'accés, referides a la reparació parcial de la paret de tanca a conservar i a la formació d'una franja pavimentada per assegurar l'accés a la biblioteca provisional amb condicions de seguretat i accessibilitat».

L'alcalde Lluís Sais (ERC) ha mostrat el seu agraïment a la constructora per la «predisposició» a arribar a un acord i ha concretat que part de les actuacions que haurà de fer són per l'obertura de la biblioteca provisional a l'antic escorxador, la qual està prevista a mitjans mes de setembre.

Arcadi Pla SA va rebre l'adjudicació per construir el nou edifici de la Biblioteca Comarcal el 15 de febrer de 2011 i les obres van començar dies després. No obstant això, després d'anys aturades, l'empresa va sol·licitar el 21 de juny passat liquidar el contracte ja que «no hi ha possiblitat, a hores d'ara, de continuar amb les obres», a més del temps que ja ha transcorregut. Per això, demanava l'acord de resolució del contracte i 134.159,10 euros corresponents als costos «que suposa el manteniment de l'obra en estat d'aturada durant el període des de la suspensió fins al moment actual».

L'informe dels tècnics municipals rebaixa l'import a 59.904,25 euros perquè les «despeses associades a mitjans auxiliars i personal» foren de nou mesos, i no 11 com reclamava l'empresa. «Aquest és el període entre 1 d'octubre de 2012, data prevista de reinici dels treballs, i 30 de juny de 2013, data de retirada de la grua i mòduls d'obra», diu l'informe, que afegeix que «passats aquests nou mesos, durant els quatre anys següents, es reconeix uns costos de manteniment de l'obra».

El detall dels 59.904,25 euros que planteja l'Ajuntament i que Arcadi Pla ha acceptat són: 16.882,02 euros pel lloguer de la grua durant nou mesos; 686,70 i 608,94 euros per nou mesos de lloguer d'una oficina i d'un magatzem, respectivament; 19.827,27 euros de nou mesos de sou de l'encarregat de l'obra; i 5.899,32 per al cap d'obra (un quart de jornada). Finalment, el manteniment de l'obra del 2013 al 2017 s'ha quantificat en 16.000 euros.