Els tècnics i els responsables del Ministeri de Foment admeten, en privat, a constructors i empresaris d'obra civil que no preveuen obres, en l'actual legislatura o fins i tot més enllà, en el corredor mediterrani. "No hi ha res previst al sud del Port de Barcelona", asseguren en petit comité des del Departament que dirigeix Ana Pastor. És clar que, d'aquesta manera, el projecte de corredor que tant reclamen els empresaris catalans, queda completament tallat amb la decisió.

L'objectiu de Foment a curt termini és acabar doncs, les obres de duplicació de 400 milions d'euros de la via única entre Vandellós i Cambrils, que es van començar l'any 2000 però que van estar paralitzades entre el 2003 i 2008 i que continuen a ralentí des del 2011 degut a la crisi. També completarà la TCB, la terminal de contenidors del Port de Barcelona, que comptarà amb 6 línies d'ample europeu per a mercaderies a partir de setembre del 2013 i que podria passar a liderar el tràfic de contenidors del Mediterrani. El dirigent popular català Jordi Corne, delegat especial de l'Estat al Consorci de la Zona Franca, va confirmar que l'Estat pretén crear a Barcelona el major pol logístic d'Europa mitjançant la gestió conjunta del Port, de l'aeroport del Prat i de la Zona Franca de Barcelona.

Pel que fa al corredor mediterrani, si Foment no hi aposta, tampoc ho farà la Unió Europea. El Parlament Europeu va aprovar el passat 5 de juliol l'emissió de 230 milions d'euros per finançar infrastructures (200 per a xarxes de transport i la resta per a energia i tecnologia de la informació). A més, el Ministeri preveu mantenir congelat el traçat alternatiu d'alta velocitat Tarragona-Castelló-València que podria arribar a costar 3.000 milions d'euros. L'aposta de la Conselleria d'Infrastructures de la Comunitat Valenciana pel projecte del tercer carril (que s'instal·laria en les vies actuals mitjançant una senzilla inversió de 1.200 milions d'euros) ha permès al ministeri diferir les obres del nou traçat i apostar per l'alternativa. El projecte es començarà a redactar el 2013.