El Dptop finançarà el projecte que regularà el trànsit de Bracons

El pla preveu la instal·lació de semàfors perquè vehicles i vianants puguin circular després de l'obertura

 
Enviar
Imprimir
Aumentar el texto
Reducir el texto

OLOT | XAVIER VALERI
El Departament de Política Territorial i Obres Públiques finançarà els 400.000 euros que costarà el projecte semafòric que ha de servir per solucionar l'impacte circulatori de l'obertura de Bracons. L'estudi, que l'empresa INTRA va fer per l'Ajuntament, preveu una intensificació del trànsit per la part nord de la ciutat en els 2 sentits de circulació. És a dir, que de la plaça Clarà a la sortida per la pujada de la Solfa es preveu que circulin uns 16.000 vehicles diaris. En tant que de la plaça Clarà a la sortida sud per les Tries, el treball contempla que es mantingui la circulació actual d'uns 4.000 vehicles.
La causa de la intensificació de la sortida nord és que es preveu que els habitants del centre de la ciutat i dels barris de Bonavista, Pequín, Sant Roc, i el Pla de Dalt usin el túnel pels seus desplaçaments a Barcelona i a les comarques d'Osona i el Ripollès. Mentre que els de la pard sud continuaran anant a Barcelona per Girona. L'estudi també contempla un increment de desplaçaments a Barcelona que quedarà a 110 quilòmetres lliures de peatge d'Olot i també constatà la possibilitat de l'ús del tren de rodalies que s'atura a l'estació de Vic cada mitja hora.
En canvi, el treball contempla que els habitants de Vic per traslladar-se a Figueres continuran fent ús de l'Eix Transversal i que només usaran el túnel purament per visitar la Garrotxa. Segons l'estudi, el túnel no serà competitiu amb l'Eix fins que estiguin acabades les variants d'Olot i les Preses i existeixi un desdoblament de l'A-26 fins a Figueres.
L'estudi consta de la implantació de semàfors a set cruïlles de la carretera de Barcelona i el vial Sant Jordi. La finalitat dels semàfors és la de permetre que els vehicles i els vianants provinents dels carrers limítrofs amb les vies afectades per l'increment del trànsit puguin accedir-hi. El treball preveu una disminució del 4% de la velocitat mitjana.L'Ajuntament també demanarà al Dptop que compleixi el seu compromís de restringir el trànsit de camions de gran tonatge pel túnel fins que les variants d'Olot i de les Preses estiguen acabades. L'obertura de Bracons està prevista a l'abril.
El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, dijous passat a Olot va explicar que pel que fa a la variant de les Preses s'està acabant de lligar un procés que requereix una urgència de temps. Nadal va explicar que cal ultimar el recorregut pel qual s'han de posar d'acord ell, l'alcaldessa de les Preses i l'alcalde de la Vall d'en Bas.

COMPARTIR
 
  HEMEROTECA
  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES  
diaridegirona.cat és un producte d'Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, llevat autorització expressa de diaridegirona.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de
Protecció de Dades per
 


  Avís legal
  
  
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diario de Ibiza  | Diario de Mallorca  | Empordà  | Faro de Vigo  | Información  | La Opinión A Coruña  |  La Opinión de Granada  |  La Opinión de Málaga  | La Opinión de Murcia  | La Opinión de Tenerife  | La Opinión de Zamora  | La Provincia  |  La Nueva España  | Levante-EMV  | El Boletín  | Mallorca Zeitung  | Regió 7  | Superdeporte  | The Adelaide Review  | 97.7 La Radio  | Blog Mis-Recetas