El Departament de Política Territorial i Obres Públiques finançarà els 400.000 euros que costarà el projecte semafòric que ha de servir per solucionar l'impacte circulatori de l'obertura de Bracons. L'estudi, que l'empresa INTRA va fer per l'Ajuntament, preveu una intensificació del trànsit per la part nord de la ciutat en els 2 sentits de circulació. És a dir, que de la plaça Clarà a la sortida per la pujada de la Solfa es preveu que circulin uns 16.000 vehicles diaris. En tant que de la plaça Clarà a la sortida sud per les Tries, el treball contempla que es mantingui la circulació actual d'uns 4.000 vehicles.

La causa de la intensificació de la sortida nord és que es preveu que els habitants del centre de la ciutat i dels barris de Bonavista, Pequín, Sant Roc, i el Pla de Dalt usin el túnel pels seus desplaçaments a Barcelona i a les comarques d'Osona i el Ripollès. Mentre que els de la pard sud continuaran anant a Barcelona per Girona. L'estudi també contempla un increment de desplaçaments a Barcelona que quedarà a 110 quilòmetres lliures de peatge d'Olot i també constatà la possibilitat de l'ús del tren de rodalies que s'atura a l'estació de Vic cada mitja hora.

En canvi, el treball contempla que els habitants de Vic per traslladar-se a Figueres continuran fent ús de l'Eix Transversal i que només usaran el túnel purament per visitar la Garrotxa. Segons l'estudi, el túnel no serà competitiu amb l'Eix fins que estiguin acabades les variants d'Olot i les Preses i existeixi un desdoblament de l'A-26 fins a Figueres.

L'estudi consta de la implantació de semàfors a set cruïlles de la carretera de Barcelona i el vial Sant Jordi. La finalitat dels semàfors és la de permetre que els vehicles i els vianants provinents dels carrers limítrofs amb les vies afectades per l'increment del trànsit puguin accedir-hi. El treball preveu una disminució del 4% de la velocitat mitjana.L'Ajuntament també demanarà al Dptop que compleixi el seu compromís de restringir el trànsit de camions de gran tonatge pel túnel fins que les variants d'Olot i de les Preses estiguen acabades. L'obertura de Bracons està prevista a l'abril.

El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, dijous passat a Olot va explicar que pel que fa a la variant de les Preses s'està acabant de lligar un procés que requereix una urgència de temps. Nadal va explicar que cal ultimar el recorregut pel qual s'han de posar d'acord ell, l'alcaldessa de les Preses i l'alcalde de la Vall d'en Bas.