L'Ajuntament de Vilabertran, juntament amb la Generalitat de Catalunya, vol posar en valor els productes locals i el seu patrimoni a través d'un pla de dinamització turística que suposarà una inversió de 670.317 euros.

Amb set eixos principals i fins a 34 accions, l'objectiu del municipi i del Govern català és millorar les accessibilitats i els entorns dels recursos patrimonials, l'acollida de visitants, la dinamització turística i comercial i la promoció dels recursos. En total, el projecte està pressupostat en 670.317 euros, dels quals 335.158 provenen del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (Feder).

Aprofitar la icona

L'objectiu és, segons va explicar el delegat del Govern, Jordi Martinoy, "aprofitar la icona de la canònica de Santa Maria de Vilabertran i afegint-hi nous valors patrimonials locals com són la Torre d'en Reig, el paisatge de les hortes i el paratge de la Font de l'Abat Rigau". En aquest sentit, aquest any s'iniciaran tres actuacions.

L'accés directe a la canònica i la zona d'aparcaments; un pla de senyalització orientativa amb panells informatius sobre els diversos punts d'interès i la creació d'una Oficina de Turisme a la Torre d'en Reig, que també s'utilitzarà com a centre d'interpretació del patrimoni, paisatges i serveis turístics seran les primeres actuacions.

A banda del pla, el municipi també té un paper destacat en els projectes turístics del camí de Sant Jaume de Galícia, les Rutes del Pirineu Comtal i el de la senyalització Itinerànnia, que està executant la Generalitat.