El desdoblament de l'anella de les Gavarres es podria completar entre el 2016 i el 2026. El Departament de Política Territorial i Obres Públiques (PTOP) preveu per a aquest període l'ampliació a quatre carrils del tram de la C-65 entre Llagostera i Girona. L'obra d'aquest tram d'accés a la Costa Brava es desenvoluparà amb la segona fase del Pla d'infraestructures de transport de Catalunya (PITC).

El PTOP ha sotmès a informació pública el Pla director de la Mobilitat de les comarques de Girona. Un document que precisament analitza els usos d'aquestes vies princiapls d'accés al litoral, així com la resta d'infraestructures viàries, ferroviàries així com camins rurals i l'accessibilitat al transport públic.

D'aquesta anàlisi se'n desprèn una millora substancial dels nivells de servei de la xarxa en l'àmbit interurbà. Per exemple, deixa d'haver-hi congestió a la N-II i als accessos a la Costa Brava, tant Sud (Selva Marítima) com Nord (Baix i Alt Empordà). "Només es registrarien nivells de servei baixos a la C-65 entre Llagostera i Girona, ja que no està previst el desdoblament d'aquesta via fins a la segona fase del PITC (2016-2026). Pel contrari, s'observen significatius problemes de saturació als accessos als nuclis urbans, no només a Girona-Salt o Figueres sinó també a altres poblacions com Roses, Olot, Palamós, Palafrugell, Sant Feliu de Guíxols, Blanes o Lloret de Mar", es concreta en el Pla. I és que durant l'estiu, l'accés a determinades vies de la costa com la C-31 es carreguen i s'intensifiquen els problemes a les poblacions costaneres com l'eix Blanes-Lloret de Mar o Palamós i Platja d'Aro. El Pla, que preveu una inversió global de 201 milions d'euros, preveu 120 actuacions. Entre els objectius que es desgranen en el document trobem la voluntat de potenciar els desplaçaments a peu i en bicicleta així com la reducció en més d'un 8% de l'ús del vehicle privat en els desplaçaments interurbans i l'augment d'un 7,3% en l'ús del transport públic. Tanmateix es vol impulsar la millora de camins rurals i l'accessibilitat en transport públic. Les actuacions estan previstes en set comarques fins al 2016.