Un estudi del Departament de Medi Ambient sobre el futur tramvia que ha d'unir Girona amb l'aeroport de Vilobí d'Onyar ha determinat que el projecte haurà de comptar amb un informe d'impacte ambiental en el qual, a l'hora d'analitzar les alternatives, es tingui en compte la seva possible ampliació "amb infraestructures similars que connectin amb altres àrees urbanes", com per exemple el Baix Empordà (si el tramvia de les Gavarres es converteix en una realitat) o el Pla de l'Estany (ja que es podria fer-lo arribar a Olot). A part d'això, les alternatives de traçat s'hauran de definir en funció de la ubicació i el nombre de baixadors, que s'escolliran per preveure la màxima captació d'usuaris i la funcionalitat del servei.

El futur servei de tren-tramvia haurà de permetre la mobilitat ferroviària fins a l'aeroport, partint d'una nova estació ubicada al punt d'avançament i estancionament de trens d'alta velocitat i fer una parada prop de la terminal aeroportuària. L'objectiu, però, és poder aprofitar al màxim les vies de l'actual línia convencional, amb l'objectiu de poder utilitzar l'actual baixador de Fornells de la Selva i fer-ne un de nou a les proximitats de l'actual estació de mercaderies. Un cop els tramvies arribin fins al nucli urbà, el document ambiental del projecte preveu que s'estudiïn diferents alternatives per donar servei a les estacions de ferrocarrils i autobusos, així com a la zona nord de la ciutat.

De moment no s'ha fet pública cap alternativa de traçat, tot i que el tram nord podria afectar espais de la xarxa Natura 2000 de les Riberes del Baix Ter, la Riera de Xuclà i Riudelleques i les Gavarres. L'objectiu, però, és minimitzar l'ocupació i maximitzar l'aprofiament de les actuals infraestructures.