El col·lectiu integrat per les cambres de comerç, les patronals, els sindicats i el Fòrum Carlemany han enviat una carta al ministre de Foment, José Blanco, expressant la seva precupació pel que fa al desdoblament de la N-II i "l'elevat risc d'accidents" que suposa la via, especialment en els trams que havien estat en obres i que ara estan aturats. Aquest setembre ja han mort 3 persones a la N-II de les 7 víctimes mortals que hi han hagut.

Manifesten que les obres de conversió de la carretera N-II en autovia A-2 en el seu tram final són "un realment un despropòsit" ja que "acumulen promeses incomplertes, obres que comencen tard i després queden interrompudes, desviacions provisionals que es converteixen en permanents, encreuaments perillosos i estran?gulacions que comporten elevats riscs d'accidents i una incapacitat constatable d'absorbir el trànsit de manera mínimament acceptable".

Respecte al darrer tram en obres aturat entre Medinyà i Orriols, apunten que seria "el més fàcil de reactivar" perquè "estava en obres fa poc temps" i perquè "ha de servir per evacuar el trànsit generat per l'autopista quan aquesta disposi dels quatre carrils". De la mateixa manera, afirma que "cal continuar amb el de Trodera a Maçanet per facilitar la variant tan necessària de Blanes, Lloret i Tossa.

En aquest sentit, considera que la "sostinguda falta d'inversions al territori ha frenat la nostra enorme capacitat empresarial i desenvolupament social". D'altra banda, afirmen que l'aturada de les obres comporta un "malbaratament de recursos econòmics com en el cas dels trams Caldes-Maçanet i Medinyà-Orriols.

Per la seva part, el diputat de CiU al Congrés per Girona, Jordi Xuclà, va manifestar-se en la mateixa línia afirmant que es tracta d'un malbaratament de diner públic inconcebible que en un petit tram de 3,4 quilòmetres, que per fi inicia el desdoblament de la N-II a l'Alt Empordà, es rescindeixi el contracte i es deixin abandonades unes obres". Mentre que respecte la posició oficial de no desdoblar qualsevol via pral·lela a una autovia de peatge va afirmar que els gironins estem cansats de pagar per desplaçar-nos per les nostres comarques i per carreteres poc segures".

El col·lectiu empresarial i sindical espera una resposta de Blanco i poder reunir-se amb ell.