El president de CiU, Artur Mas, ha alertat que perquè l'aeroport de Barcelona-El Prat sigui una infraestructura de referència i competitiva no ha de convertir-se "en un aeroport només de baix cost", companyies que, al seu judici, tenen sentit en aeroports de segon nivell.

"Que n'hi hagi alguna està bé, però que Barcelona-El Prat sigui només o bàsicament de low cost no ens interessa si volem situar Catalunya en el món", va subratllar en una conferència sobre "El futur de les infraestructures" al col·legi d'Enginyers de Camins, Canals i Ports. Les paraules de Mas arriben després que Ryanair hagi començat a operar a Barcelona-El Prat aquest mes, amb 23 rutes de baix cost i una previsió de 2,5 milions de passatgers a l'any. Per al líder de CiU, el repte pendent és convertir Barcelona-El Prat en un aeroport de referència al mapa europeu i internacional, fet que permetria "acompanyar la internacionalització" de l'economia catalana. Per això, segons Mas, les subvencions a aerolínies de baix cost té sentit per potenciar aeroports de segon nivell, "no per saturar els aeroports de primer nivell".

En aquest sentit, considera que "subvencionar una companyia perquè l'aeroport de Reus o Girona tinguin viabilitat té un sentit, però que formi part d'un esquema de prioritats per omplir Barcelona-El Prat per tenir només low cost no té sentit".

I és que, va afegir, es corre el risc que Barcelona sigui "un aeroport de hubs -centres d'interconnexió de vols- europeus", després de criticar que l'administració aeroportuària hagi tardat més d'un any a donar-li un permís a Singapur Airlines per instal·lar un vol entre Barcelona i Brasil. Mas va aprofitar per reclamar la transferència dels aeroports de Girona, Reus i Sabadell.