El nou servei de Rodalies a Girona tindrà un tren cada hora entre Figueres i Blanes

La freqüència entre Figueres i Portbou serà de dues hores i el Govern assegura que «s'aposta clarament» pel corredor

 09:28  
Un tren Regional dels que cobreix el trajecte entre Portbou i Barcelona, aturat a l´estació de Girona.
Un tren Regional dels que cobreix el trajecte entre Portbou i Barcelona, aturat a l´estació de Girona. acn

ACN | DDG El nou servei de Rodalies a les comarques gironines serà una realitat el desembre d'aquest any tal i com informava el Diari de Girona en l'edició de diumenge passat. La Generalitat i Renfe, que en serà l'operadora, preveuen que abans no acabi el 2011 els primers trens ja circulin en període de proves. El secretari de Territori i Mobilitat, Damià Calvet, va afirmar que l'oferta «ja està definida» i ara es debaten punts com el preu dels bitllets. Hi haurà un tren cada hora entre Figueres i Blanes amb parada a totes les estacions, i una extensió entre Figueres i Portbou cada dues hores.

Amb el traspàs de Regionals i Rodalies, la Generalitat ha posat fil a l'agulla per dotar el territori de més trens de proximitat. El secretari de Territori i Mobilitat explica que la intenció és que els primers serveis de Rodalies que es posin en funcionament siguin els de Girona i els de Tarragona.

Per això, el Govern està debatent amb Renfe -l'actual operadora- els horaris i les freqüències dels diferents trajectes. «En el cas de Girona, l'oferta està definida», va precisar Damià Calvet. El secretari explica que ja s'ha fet un estudi que concreta quina és l'oferta adient de Rodalies a les comarques gironines.

Entre una i dues hores

La proposta de rodalies del Govern recull que cada hora circuli un tren entre Figueres i Blanes, amb parada a totes les estacions. En el cas del trajecte entre Figueres i Portbou, la freqüència de pas del comboi de Rodalies serà cada dues hores.

A l'hora de cobrir el servei, els trens de Rodalies circularan per les vies ja existents. És a dir, pel corredor Portbou-Barcelona fins arribar a Maçanet-Massanes i, des d'aquí, direcció Blanes amb la línia del Maresme.
Per això, les noves freqüències s'hauran d'encaixar dins les actuals línies, sense anar en detriment dels serveis de mitja distància. «D'entrada, les Rodalies de Girona han de donar servei al territori i facilitar la mobilitat; però, a més, també permetran millors connexions amb altres trajectes, com ara el de Barcelona», va concretar Damià Calvet.

El secretari de Mobilitat i Territori va precisar que estan treballant «a tota màquina» amb Renfe, amb la vista posada a finals d'aquest 2011.

«Intentarem que tot vagi segons el calendari previst, que puguem fer les primeres proves al desembre i que el servei estigui plenament operatiu a partir del 2012», va afegir.

El secretari també va indicar que, d'entrada, l'operadora del servei de Rodalies serà Renfe: «Tenim un contracte programa que està definit fins al desembre del 2011 i ara treballem amb un de nou».

En paral·lel, el secretari de Territori i Mobilitat també va precisar que també s'està treballant per tirar endavant un canvi legislatiu que permeti «canviar d'operadora si la voluntat de servei que vol oferir la Generalitat no encaixa amb el que es presta». I hi va afegir: «Això implica un canvi legislatiu, però no buscar un canvi immediat del servei que presta l'operadora, ni molt menys».

Aposta pel Figueres-Portbou

El secretari de Territori i Mobilitat també va esvair dubtes sobre el futur del tram ferroviari Figueres-Portbou, que s'ha posat en qüestió amb l'arribada del TAV. Damià Calvet va afirmar, en aquest sentit, que «el servei de Rodalies aposta clarament» per aquest corredor.

El secretari tampoc va voler deixar de recordar la importància històrica que la línia ha tingut per al desenvolupament econòmic del territori. «El corredor Figueres-Portbou, durant un temps, va ser l'única connexió de la costa del Mediterrani amb França, i tots tenim al nostre imaginari els processos de canvi de vies al municipi», va explicar.

«Ara tenim una infraestructura amb ample europeu que va directe a Perpinyà, i aquesta serà la via principal de pas dels serveis de passatgers i mercaderies en el futur», va afirmar, en referència al tram internacional del TAV. I va concloure: «El que passa és que una infraestructura com Figueres-Portbou ha de servir per completar l'oferta, no la podem deixar de banda i el servei de Rodalies hi aposta clarament».

  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES  
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, llevat autorització expressa de diaridegirona.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de
Protecció de Dades per


Avís legal
Altres mitjans del grup
Diario de Ibiza | Diario de Mallorca | El Diari | Empordà | Faro de Vigo | Información | La Opinión A Coruña | La Opinión de Granada | La Opinión de Málaga | La Opinión de Murcia | La Opinión de Tenerife | La Opinión de Zamora | La Provincia | La Nueva España | Levante-EMV | Mallorca Zeitung | Regió 7 | Superdeporte | The Adelaide Review | 97.7 La Radio | Blog Mis-Recetas | Euroresidentes | Loteria de Nadal | Oscars | Goya