Lloret de Mar prohibirà el pas de vehicles amb pes superior als 3.500 quilos al passeig marítim en direcció a la Caleta, quan es retorni al doble sentit a la via. Aquest és un element més que ha trascendit de la proposta que els tècnics de l'Ajuntament han elaborat i presentat davant de l'oposició per fer complir l'acord de ple, en què es va aprovar retornar el passeig marítim al doble sentit, menys d'un any després que es fes d'un únic sentit. En la segona reunió entre l'oposició i el Govern per aquesta qüestió, els diferents grups es van mostrar en gran part favorables a la proposta, tot i que es van fer alguns matissos en la circulació.

"Els diferents grups estan d'acord amb la proposta que vam presentar", va explicar en sortir de la reunió el regidor de Governació, Jordi Martínez, tot i que va afegir que l'únic "pro" va ser del Millor, que voldria que des del passeig es poguessin fer girs a l'esquerra. És a dir, que des del carril dret en sentit Caleta, el que està en el costat de mar, es pugui girar a l'esquerra. Martínez va destacar, però, que els grups del PP i ERC es van mostrar en contra d'aquest tipus de girs i el cap de la policia de Lloret tampoc ho veu bé per qüestions de seguretat. A més, va afegir que des del Govern municipal, i "per qüestions de seguretat", s'estan "prohibint tots els girs a l'esquerra que hi ha a la localitat i, per tant, seria incoherent que ara es deixés fer-ho al passeig", malgrat que va reconèixer que abans es podia i que és una zona 30.

Per altra banda, com va avançar Diari de Girona, la proposta dels tècnics preveu eliminar el carril esport -ja que sinó no hi hauria espai per als dos carrils de circulació- i preveu també crear diversos aparcaments de motos per intentar absorbir les motos que es treuran a l'avinguda de Just Marlès. La gran novetat, però, és la prohibició del pas de vehicles amb un pes superior als 3.500 quilos -bàsicament camions i autobusos- en direcció Caleta. Això farà que els autobusos de turistes hagin de donar la volta per dalt, com es fa ara. Martínez va explicar que la raó és perquè els autobusos descarreguen a la banda de muntanya i, per tant, si es permetés que circulessin en direcció Caleta ho farien a la banda mar, amb els inconvenients que això comporta, com que els turistes haurien de creuar el passeig per anar als hotels o la manca d'espai perquè descarreguin. En el cas que els busos i camions baixin per la Riera, no podran entrar al passeig i hauran de donar la volta i tornar a pujar-la.

La proposta preveu, a més, fer dues zones blaves noves al passeig. Una d'aquestes zones es faria en el primer retranqueig que hi ha a la zona mar venint des de la Riera i la segona, també en aquest costat, però una mica més endavant, en un altre retranqueig.

Segons va destacar Martínez, a partir d'ara la proposta anirà a una Junta de Portaveus, on es tancarà el projecte definitiu entre els diferents grups i on s'acabarà de discutir la qüestió dels girs a l'esquerra, que és l'únic punt discordant. Després els serveis públics elaborarant el pressupost per poder aplicar el projecte i, paral·lelament, es presentarà la proposta a Costes, perquè doni el permís als canvis. En definitiva, el compte enrere per tornar el passeig al doble sentit ja ha començat.