El Ministeri de Foment ha obert aquesta setmana el concurs per adjudicar les obres de la N-II per finalitzar el tram que va de Sils a Caldes de Malavella. Un total de 41 empreses haurien presentat la candidatura per realitzar aquests treballs, que han de començar a partir del mes de desembre, segons el calendari establert pel mateix ministeri.

El drama del desdoblament de la N-II entre Sils i Caldes de Malavella continua fent petits passos cap al seu final. Els terminis establerts pel Ministeri de Foment s'estan complint, de moment, i aquesta setmana s'ha obert el període per estudiar les propostes presentades per les 41 empreses que opten a realitzar les obres. El següent pas serà l'adjudicació dels treballs a una de les candidates, fet que es preveu que es fagi públic en les primeres setmanes de novembre. Un cop s'hagin resolt tots els tràmits administratius, el que faltarà és reprendre la tasca de desdoblament de la carretera, una acció que es preveu que durarà uns vint mesos.

Per la seva banda, el diputat al Congrés, Àlex Sáez (PSC), va recordar ahir que "no estic satisfet amb com s'ha portat aquest tema, però estem molt a sobre perquè ens compleixin els terminis". Sáez va afegir que "ara es demostra que el calendari s'anirà complint i la primera quinzena de novembre ja estarà adjudicada l'obra". El també candidat a la reelecció va remarcar que "segons l'empresa que acabi resultant adjudicatària podria ser que les obres comencin abans de final d'any".

El representant socialista va descartar que les obres comencin amb la campanya electoral i creu que seran després, però va remarcar que "ningú ens pot dir que començaran al març, perquè fins ara s'està complint tot el previst".

Una obra de 39 milions

Si les previsions del Ministeri de Foment són correctes, a mitjans de l'any 2013 el desdoblament d'aquest tram de la futura A-2 hauria d'estar finalitzat. Per fer-ho realitat, durant 20 mesos es realitzaran unes obres que tenen un valor de gairebé 39 milions d'euros. A partir del mes de desembre s'haurien començar a preparar les instal·lacions de l'obra, i al mes de febrer s'iniciarien el moviments de terres, sempre segons el calendari establert pel Ministeri de Foment.

Les obres d'aquest tram de la N-II de 6,6 quilòmetres fa més de dos anys que estan aturades perquè l'empresa que les estava realitzant va fer fallida. Aquest fet que ha provocat les queixes tant dels ajuntaments afectats com de les administracions supramunicipals, ja que consideren que el mal estat de la carretera ha provocat un augment dels accidents de trànsit.