Catalunya compta amb un espai de 1.300 m2 en aquesta 32ª edició de la Fira Internacional de Turisme (Fitur), que ahir va obrir les portes, i es podrà visitar fins al proper 22 de gener a Madrid. L'estand de l'Agència Catalana de Turisme (ACT) acull l'oferta de més de setanta entitats i empreses del sector turístic. En aquesta edició, la campanya publicitària «Catalunya. M'agrada compartir», busca el contacte directe amb el visitant, i posa l'accent en les xarxes socials. La destinació catalana es presenta amb gran varietat de productes i té com a novetat nou marques turístiques dels territoris.

L'espai està pensat perquè el visitant pugui viure en primera persona totes aquelles sensacions que defineixen Catalunya, principalment a través dels seus paisatges i la resta d'atractius, com són la gastronomia i l'artesania, que enguany també estaran presents a l'estand, a càrrec de l'Escola d'Hostaleria i l'Associació d'Artesans Alimentaris del Pirineu.

En els 1.300 m2 de l'estand, s'hi poden trobar repartits diferents espais que traslladen als llocs més representatius de Catalunya. Ambients que mitjançant les olors i els sons transporten el visitant directament a les Terres de l'Ebre, al modernisme de la Costa de Barcelona o a les emocions de Port Aventura, entre d´altres.

Aquesta edició té com a novetat promoure nou marques turístiques del territori català: Costa Brava, Costa Daurada, Terres de Lleida, Costa Barcelona, Catalunya Central, Pirineus, Vall d'Aran, Terres de l'Ebre i Barcelona. Les demarcacions catalanes compten amb representació a l'estand català, cadascuna d'elles promociona els seus punts forts. S'hi pot trobar informació des de la Ruta del Cister a la Costa Daurada, passant pels parcs naturals de l'Ebre i fins a arribar als 220 quilòmetres de litoral que té la Costa Brava. Barcelona i la seva costa ocupen bona part de l'espai que disposa l'estand recalcant l'oferta cultural i d'oci que ofereix tant la ciutat com la resta de la Catalunya central.

La Vall d'Aran i els Pirineus també hi tenen lloc i busquen principalment promoure el turisme natural i de neu, tot i que també aposten per una oferta cultural. En total, setanta entitats públiques i empreses privades, que busquen donar a conèixer els atractius dels seus territoris i promoure el sector turístic català. Durant els dies que dura la fira, es realitzaran diverses presentacions per posar èmfasi en els valors de la marca turística Catalunya.

Fitur és una de les fires turístiques més importants a nivell internacional. En aquesta edició comptarà amb uns 9.500 expositors de 167 països, que ocupen un total de deu pavellons del recinte firal Ifema. El 2011 va rebre més de 209.000 visitants, entre professionals i públic.

Costa Brava i Pirineus

A l´espai «Costa Brava», de 45 metres quadrats, el Patronat de Turisme Costa Brava Girona comparteix ubicació amb la població turística de Blanes. Els municipis de Lloret de Mar i Girona ocupen un espai propi i diferenciat de 30 metres quadrats cadascun, des del qual difondran els productes i serveis específics de cada població.

L´espai «Pirineus de Catalunya», de 75 metres quadrats, compta amb el material promocional corresponent a l´oferta turística dels Pirineus catalans i concretament del Pirineu de Girona amb la participació dels municipis de Vall d´en Bas i Puigcerdà, així com del Consell Comarcal de la Cerdanya.