El concurs per adjudicar l'explotació de la marca de Blanes i fer tot el merxandatge del municipi ha quedat desert, després que transcorregut el termini fixat cap empresa hagi presentat una oferta.

Aquest és el segon concurs que fa Blanes en poc temps i que queda desert. El primer va ser el de la gestió de la zona blava i verda del municipi a través de la creació d'una empresa mixta. En aquell cas es demanaven quatre milions d'euros de cànon i després d'analitzar-ho l'ajuntament tornarà a fer el concurs però demanant la meitat de diners.

En aquesta ocasió, Blanes va treure a concurs fa unes setmanes l'explotació de la nova marca del municipi, que es va aprovar el mes de maig de 2011. En concret, el contracte era per a la fabricació, distribució i comercialització de tot tipus de productes i articles promocionals de Blanes i tenia una durada prevista de tres anys, prorrogable a tres més si hi havia acord entre les dues parts. Així, els productes objecte de la llicència eren samarretes, clauers, gorres o material de platja, entre d'altres. L'Ajuntament no va establir cap cànon per a la llicència, sinó que el benefici per al consistori venia del tant per cent que se li oferís l'empresa de cada producte.

Ara, l'Ajuntament ha decidit donar-se unes setmanes per analitzar perquè ha quedat desert i després tornar a treure el concurs per intentar adjudicar l'explotació de la marca. La regidora de Promoció de la Ciutat, Lourdes Fàbrega, va assegurar que no creu que es tracti d'una qüestió econòmica perquè no hi ha cànon. "Pensem que ha estat un tema de manca de difusió o poc temps per presentar-se", va comentar Fàbrega, tot i que va matisar que ho analitzaran.

De tota manera, el govern està decidit a tornar a treure el concurs

"Tenim voluntat de tornar a treure-ho a concurs", va assegurar la regidora. A més, va reiterar l'interès del govern municipal per treure profit de la nova marca i crear merxandatge. "En aquest concurs no estem tan interessats en els ingressos, perquè no hi ha un cànon, sinó a tenir el material de qualitat per poder promocionar la ciutat", va defensar Fàbrega.