L'aeroport de Girona es pren seriosament la idea que cal diversificar l'oferta de companyies que hi operen, potser perquè els seus responsables encara no s'han recuperat de l'ensurt que va causar Ryanair quan va donar per trencades les relacions amb la Generalitat i va començar a retallar vols. Pensant sàviament que no es poden posar tots els ous al mateix cistell, després de mesos de contactes han aconseguit que en la campanya d'estiu que comença demà, per primera vegada un 10% dels passatgers que arribin ho facin en companyies diferents de Ryanair. I el mateix passarà -més accentuat encara-amb les operacions d'aterratge i enlairament, ja que un 20% les efectuaran aquestes altres aerolínies. D'altra banda, durant aquesta temporada d'estiu, i després de l'hivern més dur dels darrers anys, l'aeroport de Girona recupera el ritme: oferirà 69 rutes, 22 de les quals són noves respecte a la temporada d'estiu del 2011. Respecte l'estiu passat es podrà a viatjar a un 5,9% més de països i a un 26,1% més de ciutats, i hi haurà un 16,8% més de vols.

A banda de Ryanair, catorze companyies més operaran des de Girona, tres de les quals són noves: Danube Wings, LOT Polish Airlines i Wizz Air Ukraine. Això suposa que, per primera vegada, el 10% dels passatgers ja no els transportarà Ryanair. La companyia irlandesa, però, manté el control majoritari de l'aeroport, amb 58 destinacions. Les previsions del director de l'aeroport, Lluís Sala, preveuen que el trànsit de passatgers creixi al maig per primer cop després de vint mesos successius de caigudes.