Les paraules del nou president de Red Eléctrica, José Folgado, en una entrevista publicada diumenge a Diari de Girona, en les quals entre altres coses destacava que el soterrament de la MAT en el tram transfronterer és un "luxe pressupostari" i amb el qual "no es guanya res des del punt de vista ecològic" no van tardar ahir a rebre la seva rèplica. Les plataformes contràries a la construcció de la línia elèctrica d'alta tensió van negar categòricament que el soterrament no presenti avantatges en l'aspecte ecològic i van afirmar que és comprensiu que des de l'empresa ara es parli del cost elevat de l'obra, ja que "només miren per la seva butxaca, no tenen en compte el territori".

Així es va expressar el representant de la plataforma No a la MAT, Joan Martí, que va negar també que les obres per fer passar la línia per sota terra encareixin el procés fins a deu vegades més, tal com havia afirmat el nou president de REE. "Si mirem l'estudi que es va fer des del CILMA, a tot estirar es multiplica el preu per 2,5". El portaveu va destacar també que Red Eléctrica parla ara d'aquestes xifres perquè "no volen crear un precedent". "No ens sorprèn que ara digui això. Com a empresa privada que va a fer el seu negoci, veuen que com menys costi l'obra més diners aniran cap a les seves butxaques, que és el que els importa". Segons va assegurar el representant de "No a la MAT", "abans que ho reclami tothom, han volgut dir que és impossible", per no crear el precedent. D'altra banda, des del punt de vista ecològic, va criticar que "no s'ha planificat bé", i que s'hauria d'haver fet tot "amb un bon debat, diàleg i amb justificacions de cares al territori".

Quant al vistiplau pel tram que va de Bescanó fins a Santa Llogaia, al qual l'Estat va donar el llum verd a través del Butlletí Oficial de l'Estat (BOE), Joan Martí va recordar que "encara que digui que s'han desbloquejat els problemes que existien, això no vol dir que pugui començar l'obra". El portaveu de la Plataforma contrària a la línia d'alta tensió va assegurar que "el soterrament del segon tram encara és possible", advertint que "presentarem recursos". A més, també va recordar que "és fals que la subestació de Santa Llogaia estigui començada i que la part francesa del túnel estigui desbloquejada, ja que l'Ajuntament del Pertús encara té un recurs pendent a París". D'aquesta manera, Martí advertia que no escatimaran mitjans, apel·lacions ni recursos per defensar el territori.