El Govern dubta que ampliar les vedes biològiques, les aturades que fa la flota pesquera per donar treva al mar i deixar que les captures es regenerin, sigui la solució a la crisi de la pesca. El director del Departament d'Agricultura a Girona, Jordi Aurich, creu que el sector s'ha "d'autoregular" i decidir quines mesures necessita adoptar per sobreviure, ja sigui reduir la flota o el nombre de pescadors. "Millor que una intervenció de l'administració, és la pròpia autoregulació", va afirmar Aurich, que va assegurar que el sector rebrà "el suport necessari" del Govern per abordar aquesta reestructuració. L'objectiu final, exposa Aurich, és aconseguir cobrir costos i que la pesca torni a ser una activitat rendible.

La situació del sector pesquer és molt delicada arran de l'augment dels costos, sobretot del preu del carburant, i pel descens del preu que es paga pel peix fresc a les llotges. Aquests dos factors, han provocat fins i tot que algunes barques hagin decidit darrerament no sortir a pescar algun dia perquè no sabien segur si podrien cobrir les despeses. Així ho explicava a principis d'aquest mes el president de la Federació de Pesca de Catalunya i Patró Major de Blanes, Eusebi Esgleas, que va utilitzar la paraula "col·lapse" per definir l'estat actual del sector de la pesca, i afirmant que "s'ha de buscar un pla de xoc immediat, perquè si no al final quedarem parats tots".

El Govern creu que el mateix sector ha de veure quines són les seves necessitats i apostar per una "reestructuració" que garanteixi la supervivència. Aurich va qüestionar que aturar la flota un temps es tradueixi sempre en un benefici per al futur, amb un increment de peix o marisc al mar. "No sempre són efectives", va detallar. Per això, detalla que cal un consens ampli entre el sector, el Govern i també els experts en biologia marina per assegurar que "l'esforç" que suposa fer una veda acaba fent efecte. Tot i això, ha afirmat que dins les possibilitats pressupostàries, el Govern intentarà mantenir les vedes que hi ha actualment i, si es pot i es considera aconsellable, ampliar-les.

Les mesures podrien ser, per exemple, reduir la flota pesquera que hi ha actualment o que hi hagi menys pescadors promovent prejubilacions. Aurich va explicar que la flota de la Costa Brava ja s'ha dimensionat a la baixa però, per contra, les barques tenen més potència. Això vol dir que poden anar a pescar més lluny de la costa però la part negativa és que gasten més combustible. "Potser han d'avaluar si aquest és el model que més els convé", va afirmar .