L'Administrador d'Infraestructures (Adif) ha finalitzat els treballs de muntatge de la línia aèria de contacte en el tram entre Sant Julià de Ramis i Figueres de la línia d'Alta Velocitat. El Ministeri de Foment i Adif van remarcar que el final d'aquesta obra suposa un impuls per "la finalització i entrada en servei de la connexió en alta velocitat entre Barcelona i la frontera francesa en el menor termini possible tècnicament".

Aquest tram, en el que Adif també ha completat el muntatge de via, té una longitud de 30,8 km i discorre pels termes municipals de Sant Julià de Ramis, Cornellà del Terri, Vilademuls, Bàscara, Pontós, Garrigàs, Borrassà, Santa Llogaia d'Àlguema, Vilafant i Figueres. Consta de 19 viaductes que sumen més de 4,5 km, sis túnels de 9,1 km i l'estació de Figueres-Vilafant.

Entre Sant Julià de Ramis i Figueres, s'ha construït una subestació elèctrica, situada en Santa Llogaia d'Àlguema, i tres centres autotransformadors, ubicats a Sant Julià de Ramis, Pontós i Vilademuls. De la mateixa manera que a la resta de la línia d'alta velocitat, està alimentada a una tensió de dos per 25 kV en corrent altern.

Per al seu muntatge, tant en les dues vies generals de circulació com a l'estació de Figueres-Vilafant, s'han executat 1.850 cimentacions, 1.410 pals i 34 pòrtics rígids que serveixen com a elements de suport. Així mateix, s'han estès 184,8 quilòmetres de cables que conformen els circuits d'alimentació i de retorn de corrent.