Solució "amb caràcter urgent i immediat". Aquesta és la demanda que l'Ajuntament de Palafrugell ha fet recentment a Telefónica perquè esmeni els problemes de connexió a Internet que pateix el municipi i, de forma molt especial, els nuclis turístics de Llafranc i Calella. Des de l'Ajuntament asseguren que hi ha hagut nombroses queixes per part de veïns, comerços i hotelers que troben dificultats per accedir amb normalitat a la xarxa.

El consistori justifica també la seva demanda argumentant que a dia d'avui la connexió a internet és un "servei essencial, bàsic i d'interès general, que s'ha de prestar amb criteris de qualitat". I és que la manca de connectivitat afecta de forma especialment negativa els nuclis de població dedicats al sector serveis, comercial i turístic com són Calella i Llafranc que, de fet, són dues de les zones costaneres que més turistes i visitants atrauen a la Costa Brava.

Després de detectar-se aquests problemes, la Junta de Govern Local va decidir requerir a la companyia Telefónica, com a concessionària principal de les infraestructures de prestació del servei d'Internet, que solucioni els problemes de forma "urgent i immediata". El consistori detalla que han rebut múltiples queixes perquè els problemes de connexió afecten negativament a activitats econòmiques de la població, sobretot les relacionades amb comerç, hostaleria i turisme.

Més afectats

Aquesta afectació a la xarxa s'extén fins en 12 municipis de la demarcació, entre ells Figueres, Blanes i Lloret, tal i com indiquen des del Col·legi d'Enginyers de Telecomunicacions tècncis i pèrits de Catalunya els que asseguren que la falta d'adeqüació de les infraestructures s'arrosseguen des de fa anys i s'agreugen any rere any amb els nous dispositius electrònics.