La nova Fundació per la Creativació -que uneix creativitat i innovació-, liderada pel vicepresident de la Fundació Príncep de Girona, Josep Lagares, ha iniciat un programa de foment de la creativitat en el que ja participen 1.500 alumnes d'escoles gironines. L'entitat va ser presentada ahir a Girona i el seu objectiu és fomentar la creativitat i la innovació entre escolars com clau per al seu futur.

Un grup d'empresaris i institucions impulsa aquesta nova entitat, que té per objectiu exportar el projecte a la resta d'Espanya i sumar el suport d'un centenar de personalitats que hagin destacat per la seva creativitat. Aquesta iniciativa sorgeix de la primera edició del Fòrum Impulsa que organitza la Fundació Príncep de Girona, que promou l'esperit emprenedor entre els joves.

Entre els empresaris implicats en el projecte, figuren Pere Cornellà (Cafès Cornellà), Eloi Planes (Fluidra), Judith Viader (Frit Ravich), Antoni Flores (Node), Miquel Àngel Oliva (Novagroup) i Josep Lagares (Metalquimia). La Fundació compta també amb el suport de patrons tècnics com Sixtemia, Interactiu, Imagine, Bellvehí Advocats i Visual 13.

Lagares va manifestar durant la presentació que "si el repte és que a casa nostra es dissenyin i fabriquin els productes i màquines del futur i que del país surtin les solucions als reptes per venir només hi ha un camí possible: socialitzar la creativitat en totes les empreses, organitzacions i institucions". "Només si el gran volum dels nostres nens és creatiu, assegurarem que, en el futur, tinguem un país on les millors idees trobin terreny fèrtil per florir, ja sigui dins o fora de l'empresa", va afegir Lagares.

Innovar per afrontar reptes

Per la seva banda, el director de la Fundació Miquel Àngel Oliva va destacar que "la Fundació per a la Creativació neix amb una doble missió: per una banda, promoure i impulsar la Creativació, entesa com la capacitat de les persones de ser conscientment creatives, i, per l'altra, actuar per desenvolupar i difondre la creativitat i la innovació en l'àmbit educatiu amb la visió posada, a mig termini, de gaudir d'una àmplia base social capaç d'afrontar, enfocar i resoldre, de forma proactiva i exitosa, els reptes del futur.".

Oliva va destacar que "la nostra motivació és despertar i mantenir en els infants la curiositat; desenvolupar la seva capacitat per comprendre les raons i identificar les causes de qualsevol repte o problema; estimular la seva imaginació per veure les coses des de diferents perspectives i inventar noves solucions de valor".